Rate this post

به گزارش عاشق وب شرکت توییتر اعلام نمود هکرها در حمله چند روز پیش خود حدود ۱۳۰ حساب توییتری را هدف گرفته بودند که شامل پروفایل خیلی از شخصیتهای برجسته و سازمانها بود.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، هکرها به سیستمهای داخلی توییتر دسترسی پیدا کرده و حسابهای توییتری شخصیتهایی مانند جو بایدن، نامزد ریاست جمهوری آمریکا، باراک اوباما، رئیس جمهور سابق آمریکا و الون ماسک، میلیاردر معروف را به سرقت برده و از آنها برای درخواست پول دیجیتالی بهره برده بودند.

توییتر در جدید ترین بیانیه خود اعلام نمود که هکرها موفق شدند کنترل شمار اندکی از حسابهای هدف گرفته شده را به دست آوردند و از آنها توییت ارسال نمایند.

این شرکت در ادامه اضافه کرد: به بررسی این که آیا رخنه کنندگان توانسته اند به اطلاعات خصوصی حسابهای مورد هدفشان دست یابند، ادامه می دهد.

سایر حسابهایی که هدف گرفته شدند شامل حساب جف بزوس، موسس آمازون، وارن بافت، سرمایه گذار، بیل گیتس، یکی از موسسان مایکروسافت و اکانهای شرکتهای اوبر تکنولوژیز و اپل بودند.

توییتر تصریح کرد که سرگرم همکاری با کاربرانی است که هکرها حساب آنها را به سرقت بردند.

واحد سانفرانسیسکوی اف بی آی سرگرم تحقیقات درباره این حمله سایبری است و خیلی از قانونگذاران آمریکایی خواهان پاسخگویی درباره نحوه وقوع این اتفاق شده اند.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات آمریکایی می گویند هکرها در این حمله مرتکب کلاهبرداری ارز دیجیتالی شده اند و آمار بلاک چینها نشان داده است که این کلاهبرداران سایبری به ارزش ۱۰۰ هزار دلار ارز دیجیتالی دریافت کرده اند.