Rate this post

به قول مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری، درصورت مواجهه با سایت های کلاهبردار، آدرس URL سایت را در بخش گزارش های مردمی پلیس فتا ثبت کنید تا درصورت بررسی و اطمینان از کلاهبردار بودن آن وبسایت، از دسترس بیرون برود.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، کلاهبرداران با راه اندازی سایت های جعلی که شبیه به سایت های اصلی است، به ربودن اطلاعات افراد، اغلب برای سوءاستفاده های مالی اقدام می کنند؛ در این شیوه که اصطلاحاً به فیشینگ مشهور است، از راه اطلاعات واردشده توسط کاربران در صفحات جعلی حساب های بانکی قربانیان خالی می شود یا امکان دارد اطلاعات شخصی کاربران را دریافت کرده و از آن سوءاستفاده کنند.
بعد از اجرای طرح رجیستری، ارسال پیامک هایی به اسم همتا به همراه آدرس های جعلی و صفحه هایی که مانند سامانه همتا طراحی شده، اتفاق تازه ای نیست اما هر بار به روشی صورت می گیرد. پیش از این بارها اتفاق افتاده که پیامکی برای برخی افراد ارسال و از آنها خواسته شده جهت پیشگیری از قطع شدن تلفن همراه، مبلغی را پرداخت کنند. در یکی از جدید ترین نمونه های این کلاهبرداری، با هدایت کاربران به سایت های فیشینگ، اطلاعات را از آنها درخواست می کنند.
در این راستا پیمان قره داغی -مدیرکل دفتر حفاظت از حقوق مصرف کننده سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی- به ایسنا اظهار داشت: مردم می توانند به بخش گزارش های مردمی در پلیس فتا رجوع کنند و در بخش گزارش تخلف وبسایت، آدرس URL سایت کلاهبردار را که برایشان ایمیل یا پیامک شده ثبت کنند، چون فقط مبحث رجیستری نیست و کلاهبرداری به روش های دیگر هم انجام می شود. پلیس فتا هم بررسی می کند و اگر لازم باشد آن سایت از دسترس خارج می شود.
وی تصریح کرد: مردم باید آگاه باشند، صرف نظر از آدرس URL، درصورتی که به صحت آدرس شک کردند، می توانند کد ملی و شماره موبایل خویش را به اشتباه ثبت کنند. اگر این وبسایت متعلق به سامانه همتا باشد، به یک دبتابیس متصل است که اطلاعات شما را با اطلاعات خود انطباق می دهد و درصورت صحت اطلاعات، آنرا تایید می کند، اما سایت های کلاهبرداری، اگر شما اطلاعات غلط وارد کنید هم وارد صفحه بعد می شوند، ازاین رو با این روش می توانید از صحت هویت سایت مطمئن شوید.

منبع: