Rate this post

به گزارش عاشق وب مقامات هند برای کنترل فاصله گذاری اجتماعی، از پهپادهای یک شرکت آمریکایی استفاده می نمایند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از نیوساینتیست، با بازگشایی تدریجی کشورها بعد از قرنطینه، برخی مقامات دولتی در نظر دارند تا از پهپادها برای نظارت بر فاصله گذاری اجتماعی استفاده کنند.
پلیس هندوستان، پهپادهای مجهز به هوش مصنوعی را که توسط استارتاپ آمریکایی “اسکای لارک لبز”(Skylark Labs) ابداع شده، به کار گرفته تا فاصله گذاری میان مردم را طی روز و در ساعاتی که بیرون هستند، کنترل کند.
“آمارجوت سینگ”(Amarjot Singh)، مدیرعامل اسکای لارک لبز اظهار داشت: این پهپادها، در شش شهر ایالت پنجاب، به پرواز درمی آیند و در شهر بنگلور هم آزمایش می شوند.
هر پهپاد که به یک دوربین و هوش مصنوعی مجهز است، می تواند انسان ها را از فاصله ۱۵۰ متر تا یک کیلومتر شناسایی کند. اگر پهپاد، مردمی را که فاصله گذاری اجتماعی را رعایت نمی کنند، تشخیص دهد، هشدارهایی را برای نزدیک ترین نیروهای پلیس ارسال می کند.
این سیستم می تواند فاصله فیزیکی میان دو نفر یا بیشتر را شناسایی کند و به پلیس امکان دهد تا افرادی که بیش از حد به یکدیگر نزدیک هستند، بشناسد. بدین ترتیب، پلیس به محل مورد نظر می رود و افرادی که قوانین را نقض می کنند، جریمه می کند.
سینگ افزود: پلیس پیش از این هیچ ایده ای در مورد محل تجمع افراد نداشت اما حالا می تواند نواحی وسیع تری را پوشش دهد.
به جز هندوستان، مقامات چندین ایالت آمریکا هم برای کنترل فاصله گذاری اجتماعی، از پهپادهایی استفاده می نمایند که به دوربین و اسپیکر مجهز هستند و پیام هایی را برای اخطار مخابره می کنند.
بعضی از شرکت ها هم برای شناسایی افرادی که مبتلا به ویروس هستند و تب دارند، از پهپادهایی استفاده می نمایند که قابلیت تصویربرداری حرارتی دارند اما “سازمان بهداشت جهانی”(WHO) اعتقاد دارد که بررسی دما به تنهایی نمی تواند تأثیر بسزایی در تشخیص کووید- ۱۹ داشته باشد.
در انگلیس هم پلیس شهر داربی شر، به خاطر انتشار تصویر افرادی که در حال ورزش در پارک بودند، در معرض انتقاد قرار گرفت.
مقامات چین هم طی دوره گسترش کووید- ۱۹، پهپادها را در ایست های بازرسی بزرگراه ها به کار گرفته اند.