Rate this post

عاشق وب: شرکت نینتندو رسما اعلام نمود که اطلاعات حدود ۱۶۰ هزار کاربر آن هک شده و به دست هکرها افتاده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، شرکت نینتندو که بدون شک یکی از بزرگترین و معروفترین توسعه دهندگان سخت افزارهای گیمینگ و کنسول های بازی در جهان به حساب می آید، اخیرا با انتشار اطلاعیه ای رسمی از افشای اطلاعات شمار زیادی از کاربرانش اطلاع داده است. در این اطلاعیه این شرکت مدعی شده است که هکر ها و مجرمان سایبری موفق شده اند ۱۶۰ هزار حساب کاربری فعال در کنسول های بازی نینتندو را هک کرده و به اطلاعات آنها نفوذ و دسترسی پیدا کنند. به قول نینتندو، هکرها نام کاربری و رمز عبور حساب های کاربری کاربران اینترنت را به دست آورده اند که هنوز هدف و انگیزه آنها مشخص نشده است.
همینطور به عقیده خیلی از کارشناسان فعال در حوزه امنیت سایبری، هکرها به اطلاعات شخصی دیگری که در حساب های کاربری کاربران موجو بوده همچون تاریخ تو، کشور محل سکونت و آدرس پست الکترونیکی آنها دسترسی پیدا کرده اند.
نینتندو همینطور به خیلی از کاربرانی که از رمز عبور NNID یعنی حساب معمولی کاربری بهره برده اند، اخطار داده است که احتمال دارد پول و موجودی حساب paypal یا کارت اعتباری آنها در فروشگاه های آنلاین My Nintendo Store و Nintendo eShop مورد سوء استفاده قرار بگیرد.
طبق گزارش وبسایت Business Insider، میزان فروش سخت افزار های گیمینگ نینتندو در طول یک سال قبل با یک رشد قابل توجه ۶۳ درصدی روبرو شده که بخش عمده ای از آن به فروش موفقیت آمیز کنسول های بازی نینتندو سوئیچ تعلق داشته است. در واقع آمارها از آن حکایت می کند که میزان فروش این کنسول های بازی در یک سال گذشته به دو برابر رسیده است؛ بگونه ای که میزان فروش این محصول محبوب در مارس سالجاری میلادی نسبت به مارس ۲۰۱۷ که توانست یک رکورد بی نظیر را برای خود به ثبت برساند، هم بسیار بیشتر و بالاتر بوده است.

منبع: