Rate this post

عاشق وب: پژوهشگران آمریکایی برای جبران کردن کمبود ونتیلاتور در بیمارستان ها، به اصلاح و استفاده از دستگاه های درمان آپنه خواب پرداخته اند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از وایرد، از آنجائیکه بیمارستان ها هم اکنون با کمبود ونتیلاتور برای بیماران مبتلا به کروناویروس روبرو هستند، گروهی از مهندسان “دانشگاه کالیفرنیا، برکلی”(UC Berkeley) تصمیم گرفته اند تا با اصلاح دستگاه های تنفسی مانند دستگاه هایی که برای درمان آپنه خواب به کار می روند و نسبتا فراوان هستند، این خلأ را پر کنند.
این گروه پژوهشی تلاش کردند تا با مقاوم سازی دستگاه های درمان آپنه خواب، به بیمارانی که در حال بهبودی هستند و یا نشانه های ملایم تری دارند، کمک کنند تا از ونتیلاتورها فقط برای بیمارانی استفاده گردد که شرایط وخیمی دارند و لطمه تنفسی آنها در مرحله پیشرفته است.
“آجای دهاریا”(Ajay Dharia)، از پژوهشگران این پروژه اظهار داشت: کسانی که با این روش درمان می شوند، افرادی هستند که روند بیماری آنها، کاهش یافته و یا در بلندمدت از ونتیلاتور بهره برده اند و الان رو به بهبودی هستند. هم اکنون هر بیمار ۱۴ روز از ونتیلاتور استفاده می نماید اما با کمک این روش جدید، این مدت به ۱۰ روز کاسته می شود تا ونتیلاتور در اختیار بیمار دیگری قرار بگیرد.
“بیمارستان عمومی ماساچوست”(MGH) و مرکز پزشکی “دانشگاه اموری”(Emory University) نیز هم اکنون به اصلاح دستگاه های درمان آپنه خواب مشغول هستند تا کمبود ونتیلاتور را جبران کنند. “کریس مارتین”(Chris Martin)، از پزشکان مرکز پزشکی دانشگاه اموری اظهار داشت: بااینکه این مرکز هم اکنون به ونتیلاتور اضافه نیاز ندارد اما در حال اصلاح دستگاه های آپنه خواب است. ما می دانیم که باید با شرایط جدید سازگار باشیم و اهتمام داریم همه تجهیزات مورد نیاز را فراهم نماییم.
به قول “سازمان غذا و داروی آمریکا”(FDA)، دستگاه هایی مانند دستگاه درمان آپنه خواب که هم اکنون در بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرند، برای کمک به درمان کووید- ۱۹ نیازی به تایید باردیگر ندارند.
هم اکنون دو نوع دستگاه کمک به آپنه خواب وجود دارد؛ دستگاه نخست، “BiPOP” است که اکسیژن را به واسطه یک ماسک یا لوله بینی، به ریه بیمار می فرستد. دومین دستگاه، “CPAP” نام دارد که انعطاف کمتری دارد اما کوچک تر، ارزان تر و جهت استفاده ساده تر است.

منبع: