Rate this post

عاشق وب: در آمریکا برخی سوپرمارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای را ربات ها تمیز و ضدعفونی می کنند و مواد غذایی نیز توسط این ربات ها به درب خانه افراد ارسال می گردد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل سی. ان. ان، از زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ تابحال کشورهای خیلی از ربات ها برای انجام کارهایی نظیر ضدعفونی کردن مکان هایی مانند بیمارستان بهره برده اند حال فروشگاهها و سوپرمارکت های برخی شهرهای آمریکا از ربات ها برای تمیز کردن سطوح، انبار کالاها، قفسه ها و ارسال کالاها به شهروندان بهره برده اند.
فروشگاه ها بمنظور کاهش فشار کارمندان و افزایش سرعت در ارسال سفارشات آنلاین در هنگام بحران از ربات ها بهره برده اند. آنها معتقدند که ربات ها و هوش مصنوعی چاره هایی را ارائه می دهند که به آنها کمک می نماید تا سرعت و کارایی فروشگاه را بهبود بخشند.
کارشناسان معتقدند که این بحران ممکنست سبب شود تا فروشگاه های بیشتری در جهان از ربات ها استفاده کنند.
در واشنگتن دی سی، “فروشگاه براد برنچ”(Broad Branch Market) از ربات های شش چرخ ۴۴ پوندی مجهز به چند سنسور و فناوری هوش مصنوعی برای ارسال کالا به مشتریان منطقه بهره برده است.
“تریسی استانارد”(Tracy Stannard) صاحب فروشگاه اظهار داشت: ما حدود یک هفته است که از ربات ها استفاده می نماییم و مشتریان از اینکه کالاها توسط ربات ها برای آنها ارسال می شود احساس رضایت کرده اند.
شرکت “برین”(Brain) که این ربات ها را توسعه داده اظهار کرده، آنها علاوه بر ارسال کالا قادر به تمیز کردن سطوح فروشگاه نیز هستند و اعلام نموده بتازگی میزان فروش ربات هایش ۱۳ درصد افزایش داشته است.
وال مارت(Walmart) بزرگترین شرکت خرده فروشی آمریکایی که دارای بزرگترین شبکه فروشگاه های زنجیره ای موادغذایی، سوپرمارکت ها و هایپرمارکت ها در جهان می باشد اظهار کرده تا آخر سال جاری از ربات های این شرکت در ۱۸۶۰ فروشگاه خود استفاده خواهدنمود. این شرکت بیش از ۴۷۰۰ فروشگاه در سراسر آمریکا دارد.
این شرکت همین طور ربات هایی را توسعه داده که می توانند قفسه های فروشگاه را اسکن و بررسی نمایند. والمارت اعلام نموده احیانا ۱۰۰۰ عدد از آنها تهیه خواهدنمود و ۱۷۰۰ ربات دیگر نیز که می توانند کالاهای داخل کامیون های حمل و نقل مواد غذایی را اسکن کرده و آنها را بر طبق نوع شان مرتب کنند نیز به کار خواهد گرفت.
سوپرمارکت هایی همانند “البرتسانز”(Albertsons) و “استاپ و شاپ”(Stop & Shop) نیز از ربات ها برای ارسال کالاها به مشتریان خود استفاده می نمایند.

منبع: