Rate this post

به گزارش عاشق وب یک استارتاپ ایتالیایی برای تأمین تجهیزات مورد نیاز بیماران مبتلا به کروناویروس، از فناوری چاپ سه بعدی کمک گرفته است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از سی ان بی سی، مدیرعامل یک استارتاپ ایتالیایی که در حوزه چاپ سه بعدی فعالیت دارد، در اوایل این ماه دریافت، بیمارستانی که در نزدیکی مرکز شیوع کروناویروس در ایتالیا قرار گرفته، به کمبود تجهیزاتی کوچک اما مهم گرفتار شده است. این تجهیزات، دریچه هایی هستند که دستگاه تنفس را به ماسک های اکسیژن متصل می کنند.
شرکتی که این دریچه های کوچک را می سازد، نمی توانست از عهده میزان تقاضا برآید؛ بنابراین پزشکان تصمیم گرفتند تا راهکارهای جدیدی عرضه کنند.
“کریستین فراکاسی” (Cristian Fracassi)، مدیرعامل این استارتاپ در مصاحبه ای اظهار داشت: ما در مورد این کمبودها شنیدیم و به سرعت با بیمارستان تماس گرفتیم تا نمونه های دریچه تهیه شده با فناوری چاپ سه بعدی را به آنها معرفی نماییم. بیمارستان، فناوری ما را آزمایش کرد و کارآیی آنها را مورد تایید قرار داد. ما بعد از این آزمایش، ۱۰۰ دریچه تولید کردیم و آنها را به افراد مورد نیاز رساندیم.
این استارتاپ، تنها جایی نیست که پژوهشگران در آن برای مقابله با کروناویروس تلاش می کنند. “آیزاک بودمن” (Isaac Budmen) و “استفانی کیف” (Stephanie Keefe)، دو پژوهشگر اهل نیویورک هم طی پروژه ای به چاپ سه بعدی بیشتر از ۳۰۰ سپر حفاظتی صورتی پرداختند تا کسانی که در مراکز آزمایش کروناویروس مشغول کار هستند، از آنها استفاده کنند.

کوشش برای عرضه فناوری هایی که به مقابله با کروناویروس کمک می کنند، در سراسر جهان ادامه دارد و شرکت ها و استارتاپ های گوناگون برای ابداع و عرضه فناوری های نوین تلاش می کنند.