Rate this post

عاشق وب: در صد کیلومتری شمال شرقی سواحل کوازولو-ناتال در آفریقای جنوبی پروژه ای جاه طلبانه در شرف اجراست که می خواهد همچون «کشتی نوح» از هر گیاه و جانداری روی کره زمین نمونه ای را گرد آورد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، این پارک عظیم که انرژی مورد نیاز آن از پنل های خورشیدی تامین خواهد شد با هدف محافظت از میراث حیات بر کره زمین تاسیس خواهد شد. مسئولین پروژه از مردم برای تامین بودجه ۵.۵ میلیاردی راه اندازی این پارک طلب کمک کرده اند.
به گزارش یورونیوز، ریچارد پرینسلو کرسن که مدیریت شرکت سرمایه گذار موسوم به CTA را برعهده دارد می گوید آنها نه از نهادهای دولتی که از مشارکت مردمی در راه اندازی این مرکز سود می جویند. او دلیل این امر را «پیدایش احساس تعلق همگانی» نسبت به این پارک و گنجینه حاضر در آن می داند.
وی افزوده است می خواهد با بهره گیری از فناوری های نو تجربه ای منحصر به فرد را برای بازدیدکنندگان از سراسر جهان رقم بزند. مقرر است در دالان هایی در این پارک، با استفاده از فناوری نوین سه بعدی (موسوم به هولوگرام)، تصاویری زنده از جانداران پیشاتاریخی به نمایش درآید.
مسئولان امیدوارند بتوانند با تاسیس این مرکز توجه جهانی را به اهمیت تنوع زیستی و حضور گونه های گیاهی و جانوری مختلف جلب کنند. امری که بگفته آنان «به اندازه نجات خرس های قطبی از تغییرات اقلیمی باارزش است».
سرمایه گذاران پروژه قصد دارند کلنگ راه اندازی این پارک را در اوت ۲۰۲۰ به زمین بزنند.

منبع: