Rate this post

عاشق وب: مایکروسافت نیز همچون اپل اخیرا اعلام نموده که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا قادر نخواهد بود به درآمدزایی پیش بینی شده خود نائل شود.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، مایکروسافت نیز همچون اپل اخیرا با انتشار اطلاعیه ای اعلام نموده است که به سبب شیوع گسترده ویروس خطرناک و کشنده کرونا در چین نمی تواند به درآمدزایی های مدنظر و پیش بینی شده خود در تابستان سال ۲۰۲۰ میلادی نائل شود.
پس از انتشار این خبر از طرف مایکروسافت، سهام این شرکت آمریکایی ۲.۵ درصد کاهش پیدا کرد.
خیلی از کارشناسان و مفسرین فعال در حوزه فناوری برآورد و اعلام نموده اند که خیلی از شرکت های آمریکایی که در چین و بسیاری دیگر از نقاط شرق آسیا کارخانه های فعال داشتند، از بزرگترین قربانیان شیوع این ویروس خطرناک به شمار می روند.
این شرکت اعلام نموده که خط تولید کامپیوتر و تبلت های سرفیس مایکروسافت به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا در چین قرار گرفته و بدین ترتیب نمی تواند به درآمدزایی و سودآوری های برآورده شده خود نائل شود. این بخش همین طور لایسنس سیستم عامل ویندوز را به تولیدکنندگان چینی کامپیوتر های شخصی اعطا کرده و به فروش می رساند.
به عبارتی دیگر این بخش از شرکت مایکروسافت ۳۵ درصد از درآمدزایی کل این غول تکنولوژی را تامین می کند که با این حساب بنظر می رسد ضرر و زیان های مالی بسیار گسترده ای در انتظار آن باشد.
بعضی از گزارش های انتشار یافته در وب سایت بیزینس اینسایدر حاکی از آنست که زنجیره تامین مایکروسافت احیانا به ویتنام منتقل خواهد شد.

منبع: