Rate this post

عاشق وب: علت اختلال امروز اینترنت حمله منع سرویس توزیع شده، اعلام گردید.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، از قبل ساعت ۱۲ امروز، اینترنت در کشور مبتلا به اختلال شده به خصوص اینترنت بین الملل و بیشترین اختلال مربوط به اپراتورهای ثابت بود.
درباره علت این مساله از طرف سجاد بنابی – نایب رئیس هیأت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت – در حساب توییترش اعلام گردید که در ساعت ۱۱: ۴۴ امروز به سبب حمله منع سرویس توزیع شده، اینترنت برخی اپراتورهای همراه و ثابت برای مدت یک ساعت با اختلال مواجه گردید که با مداخله سپر دژفا و تلاش همکاران شرکت زیرساخت این ارتباطات الان عادی شده است.
این در حالیست که بعضی از کاربران اظهار می کنند که این اختلال همچنان وجود دارد.
حمله منع سرویس توزیع شده معمولا به حملاتی گفته می شود که نفوذگر با ارسال درخواست های بسیار به یک سرور یا کامپیوتر، موجب استفاده بیش از اندازه از منابع آن مانند پردازنده سرور، بانک اطلاعاتی، پهنای باند و … می شود، به صورتی که سرور مجازی یا اختصاصی میزبان سایت گرفتار کندی شده که به سبب حجم بالای پردازش سیستم گرفتار وقفه و اختلال و یا حتی قطعی کامل و از دسترس بیرون رود.
دژفا مجموعه ای از سامانه ها است که برای رصد وضعیت تهدیدات و افزایش توان مقابله با لطمه ها در فضای سایبری کشور توسط مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای کامپیوتری کشور که نقش cert ملی ایران را بر عهده دارد راه اندازی و در دست توسعه است. اجزای این سامانه عبارت اند از: سامانه ملی تله افزار، سامانه بومی کاوشگر، سامانه بومی سمات، سامانه بومی بینا، سامانه بومی چکاپ، سامانه بومی سایمان، سامانه بومی دانا، سامانه عمومی سینا (PTAAS)، سامانه بومی سویه (IDS)، سامانه چتر امن.

منبع: