Rate this post

عاشق وب: یکی از فناوری های موجود در دنیا، عینک هایی است که دارای دوبین فیلم برداری هستند ولی این عینک ها دقیقا مشخص نمی کنند که چشمان کاربر به کدام نقطه متمرکز شده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از گیزمگ، در این راستا پژوهشگران دانشگاه “نوادا “( Nevada) آمریکا یک هدست جدید ساخته اند که می تواند برای پیشرفت خیلی از فناوری ها مورد استفاده قرار گیرد.
این سیستم “رنو”(Reno) نام دارد و از مجموعه ای از شیشه هایی ساخته شده که توسط پژوهشگران آلمانی ساخته شده اند.
این هدست از دو دوربین در پشت سر تشکیل شده که حرکات چشم کاربر را زیر نظر می گیرد.
همین طور یک سنسور حرکتی هم در این محصول قرار دارد که خاصیت های یک ژیروسکوپ و شتاب سنج را با هم ترکیب می کند.
محقق ارشد پروژه دو دوربین جلو هم به هدست اضافه کرده که نمای پیش رو وی را زیر نظر می گیرد.
محصول ساخت این پژوهشگران، نه تنها نمای مقابل فرد و حرکات چشم را ضبط می کند، بلکه حرکات سر و پیکر شخص را هم به صورت سه بعدی ردیابی می کند.
در آزمایش این پروژه، هدست توسط یک فرد پوشیده شد و سپس فرد پیاده روی کرد.
در نتیجه این کار، فیلمی ضبط شد که نمای مقابل فرد را نشان می داد و در عین حال ناحیه ای که چشم فرد به آن خیره شده بود را هم با یک دایره کوچک سبز رنگ، مشخص می کرد.
این دستگاه توسط داوطلبانی در رده سنی ۵ تا ۷۰ سال استفاده خواهد شد. مکان های مورد استفاده این هدست می تواند موزه، کتابخانه و مکان هایی برای خرید، دوچرخه سواری و یا رفت وآمد باشد.
۲۴۰ ساعت از ویدئو ضبط شده اولیه به دانشگاه ارسال خواهد شد و اطلاعات به دست آمده به پژوهشگران کمک خواهدنمود که اطلاعات بیشتری را راجع به چگونگی درک افراد از جهان پیرامونشان کسب کنند.
در نهایت امید است که این فناوری منجر به پیشرفت هایی در زمینه علوم اعصاب، علو بینایی، علوم شناختی، هوش مصنوعی و یا هنر شود.
مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4

منبع: