Rate this post

به گزارش عاشق وب گوگل در پروژه جدیدی موفق شده تا بزرگترین نقشه از اتصالات موجود در مغز را تهیه نماید.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، گوگل موفق شده گام قابل توجهی در نقشه برداری از مغز بردارد. این شرکت با همکاری موسسه پژوهشی “جانلیا” (Janelia)، بزرگترین نقشه واضح از اتصالات مغزی را عرضه کرده است. این نقشه، یک مدل سه بعدی از نورون های موجود در مغز مگس میوه است که طیف متنوعی از انواع سلول و چندین ناحیه مغز را به نمایش می گذارد.
پژوهشگران، این کار را با تقسیم مغز مگس میوه به قطعات بسیار باریک و تصویربرداری از آنها با کمک میکروسکوپ الکترونی و سپس اتصال آنها به یکدیگر انجام دادند. نتیجه این کار، نقشه پیچیده ای از مغز است که پایین ترین میزان اختلال در آن وجود دارد و می تواند کاربرد زیادی در ردیابی نورون های مغز داشته باشد.
همه افراد می توانند داده های این نقشه را ببینند و آنها را دانلود کنند. مقالاتی که جزئیات کار را نشان می دهند نیز قابل دسترسی هستند. این نقشه مغزی می تواند ذخیره خوبی از داده های مورد نیاز برای دانشمندانی باشد که برای درک عملکرد مغز تلاش می کنند.
بااینکه این نقشه بسیار گسترده است اما فقط یک چهارم از ۱۰۰ هزار نورون موجود در مغز مگس میوه را به نمایش می گذارد. مغز موجودات بزرگتر، پیچیده تر هستند. مغز انسان، ۸۶ میلیارد نورون را در بر دارد و یقینا نقشه برداری از آن، به کار بیشتری نیاز دارد.

مرورگر شما از ویدئو پشتیبانی نمی نماید.
فایل آنرا از اینجا دانلود کنید: video/mp4