Rate this post

عاشق وب: پژوهشگران ˮدانشگاه سیدنیˮ(University of Sydney) استرالیا در مطالعه اخیرشان دریافته اند گاوها هم درباره غذا و آب و هوا با یکدیگر صحبت می کنند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از تک اکسپلوریست، شاید تابحال تصور می کردید صحبت کردن درباره مسائلی چون غذا و آب و هوا کاری است که تنها انسان ها می توانند انجام دهند اما بتازگی پژوهشگران استرالیایی ادعا کرده اند گاوها نیز چنین اند و می توانند با دیگر گاوها درباره اینگونه مسائل صحبت کنند!
گاوهای اهلی بسیار اجتماعی هستند و در هر دو محیط کشاورزی طبیعی و تجاری در گله ها ساکن هستند. در این گله ها آنها توسط صداهایشان با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند.
بنابر گزارش ها گاوها با صداهایی که از خود در می آورند در شرایط مختلف احساسات خودرا بیان می کنند. این توانایی به آنها کمک می نماید تا ارتباط خودرا با گله حفظ کنند و هیجان، برانگیختگی، درگیری یا پریشانی خودرا با گله در بین بگذارند و به صورتی این احساسات را ابراز کنند.
طی این مطالعه، دانشمندان ۳۳۳ نمونه از صدای گاوها را ضبط کردند و آنها را با کمک برنامه های آنالیز صوتی و با کمک دانمشندان فرانسوی و ایتالیایی مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. بعد از بررسی هایی که دانشمندان انجام دادند، اعلام کردند کشاورزان می بایست دانش خودرا درباره صدای گاوها ارتقا دهند برای اینکه این روند می تواند نحوه تعامل آنها با گاوها را نیز ارتقا دهد.
“الکساندرا گرین”(Alexandra Green) دانشجوی دکترا در دانشکده علوم محیط زیست دانشگاه سیدنی اظهار داشت: ما طی این مطالعه دریافتیم گاوها با صداهایشان می توانند احساسات و عواطف خودرا بیان کنند. با دانستن این صداها کشاورزان خواهند توانست تا صدای هر حیوان در گله را متوجه شوند و اگر لازم است در بعضی موارد به بعضی حیوانات توجه ای ویژه کنند.
“کمرون کلارک”(Cameron Clark) استاد دانشگاه سیدنی اظهار داشت: تحقیقات الکساندرا گرین واقعا عالی است و مثل این است که وی در حال توسعه برنامه ای همانند مترجم گوگل(Google translate) برای گاوها است.
گرین در آخر اضافه کرد: قبل از این دریافته بودیم که گاوها در بعضی موارد با فرزندان خود ارتباط برقرار می کنند اما طی این مطالعه تایید شد که گاوها نه تنها با فرزندان خود بلکه با کل گله ارتباط برقرار می کنند. این اولین باری است که ما توانسته ایم صدا گاوها را تحلیل نماییم تا به این نتیجه برسیم.
یافته های این مطالعه در مجله “Scientific Reports” منتشر گردید.

منبع: