Rate this post

به گزارش عاشق وب کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی حسگر تاور اخیرا با انتشار گزارشی اعلام نمودند که تعداد دانلود اپلیکیشن توسط کاربران ۹.۱ درصد در سال ۲۰۱۹ میلادی افزایش یافته است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، آنها اعتقاد دارند که سال ۲۰۱۹ میلادی برای توسعه دهندگان اپلیکیشن های موبایلی و خیلی از شرکت های فعال در این عرصه سال پرباری بوده است بگونه ای که در ۱۲ ماه گذشته، تعداد دفعات دانلود اپلیکیشن ها با یک رشد ۹.۱ درصدی به ۱۱۴.۹ میلیارد بار رسیده است. از این رقم، ۸۴.۳ میلیارد دانلود به اپلیکیشن های مبتنی بر پلت فرم گوگل پلی استور و ۳۰.۶ میلیارد دانلود هم به اپ استور اپل تعلق یافته است.
همچون پرطرفدارترین اپلیکیشن ها با رکورد بیشترین دانلود به واتس اپ، فیسبوک، فیسبوک مسنجر و اینستاگرام اختصاص یافته است که یک اپلیکیشن جدید، شبکه اجتماعی تیک تاک (tik tok) هم اخیرا در بین این جمع به چشم می خورد و موفق شده خویش را در لیست پرطرفدارترین اپلیکیشن های دانلود شده در بین کاربران جای دهد.
تیک تاک، یک شبکه اجتماعی با پلت فرم ویدیو محور است که در بین کاربران بعضی از کشورها همچون هند، ایالات متحده آمریکا، چین و برزیل از محبوبیت قابل توجهی برخوردار شده است بگونه ای که از رتبه چهارم در سال ۲۰۱۸ به رتبه دوم در سال ۲۰۱۹ جهش و ارتقا پیدا کرده است.
طبق گزارش وب سایت جی اس ام آرنا، در سه ماهه چهارم سال ۲۰۱۹ میلادی، اپلیکیشن کال آف دیوتی (Call of Duty) که در دسته بندی بازی و گیمینگ جای می گیرد، به یک رکورد قابل توجه با ۱۸۰ میلیون دانلود دست پیدا کرد و بدین ترتیب عنوان محبوب ترین اپلیکیشن بازی های موبایلی را به خود اختصاص داد.
درآمد اپلیکیشن تیک تاک هم در مقیاس سالانه ۵۴۰ درصد افزایش یافته که بیشتر آن به دانلود کاربران چینی متعلق می باشد.