Rate this post

عاشق وب: شرکت چینی شیائومی که چند سالی است هم پای غول های فناوری در ساخت گوشیهای هوشمند به رقابت می پردازد اخیرا برگ برنده ای در رقابت دوربینی این گوشیها رو کرده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت شیائومی از تلفن هوشمند جدید خود معروف به “CC9 Pro” که دارای یکی از واضح ترین و بهترین دوربین هایی است که با قیمت معقول می توان خریداری کرد، رونمایی نمود.
دوربین این گوشی با لنز دید عریض ۱۰۸ مگاپیکسلی وضوح بیشتری نسبت به دوربین ​​۱۰۲ مگاپیکسلی GFX 100 فوجی فیلم که دارای سنسوری حدود ۱۵ برابر بزرگتر است، دارد.
بعلاوه “CC9 Pro” چهار دوربین در پشت خود دارد که شامل یک لنز تله ۵ مگاپیکسلی x5، یک لنز تله ۱۲ مگاپیکسلی x2، لنز ۲۰ مگاپیکسلی با زاویه دید عریض و یک لنز ماکرو دو مگاپیکسلی هستند.

همانطور که قبلاً گزارش شده بود، سامسونگ سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی خویش را با همکاری شیائومی توسعه داد.
لنز ۵ مگاپیکسلی x5 از بزرگنمایی تلفیقی از ۱۰ تا ۵۰ برابر پشتیبانی می کند و به این گوشی دامنه زوم بسیار قابل ملاحظه ای می دهد.
سنسوری که در این دوربین تعبیه شده به کاربر اجازه می دهد یک عکس ۱۰۸ مگاپیکسلی بگیرد و قسمت های مختلف تصویر را با جزئیات در اختیار داشته باشد و بتواند هر قسمت را بعنوان یک تصویر جدا بدون افت کیفیت ذخیره کند.

البته این دوربین در نور کم خیلی خوب کار نخواهد کرد.
این دوربین به صورت پیش فرض بعنوان یک دوربین ۲۷ مگاپیکسلی کار می کند و اگر نور کافی موجود باشد، می توان از تمام قدرت ۱۰۸ مگاپیکسلی این دوربین بهره جست.
تصویری که توسط این دوربین گرفته می شود را می توان برای چاپ یک بیلبورد چهار متری بهره برد.
لنز فوق عریض ۲۰ مگاپیکسلی هم با وضوح فوق العاده از میدان دید ۱۱۷ درجه برخوردار می باشد.
همینطور “CC9 Pro” دارای یک دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی است.
شیائومی برای اطمینان کاربران از ثبت تصاویر بدون لرزش، “CC9 Pro” را به لرزش گیر نوری تصویر ۴ محوره مجهز کرده است و از فناوری “ShootSteady” مختص شیائومی هم برای ضبط تصاویر ۴K استفاده می نماید.
این دوربین می تواند تصاویر آهسته را با سرعت ۹۶۰ فریم در ثانیه ثبت کند و حتی دارای یک حالت ویدیویی Vlog برای به حداکثر رساندن دامنه دینامیک است.

این گوشی هم مانند “P30 Pro” هوآوی و “پیکسل ۴” گوگل مجهز به حالت شب است که در هنگام شب یا نور کم از ثبت چندین عکس برای کاهش نویز و بهبود کیفیت تصویر نهایی استفاده می نماید.
همینطور برای افزایش نور سوژه می توان از دو چراغ LED استفاده نمود. یکی از این چراغ ها جهت استفاده بعنوان چراغ قوه برای افزایش روشنایی محیط در نظر گرفته شده است و دیگری هم دارای نور ملایم تری برای تصاویر پرتره است.
جدای از بحث دوربین که شاخص ترین وجه این گوشی جدید است، نباید از باتری غول پیکر ۵۲۶۰ میلی آمپرساعتی CC9 Pro غافل شد.
از دیگر مشخصات این گوشی می توان به صفحه نمایش خمیده ۶.۴۷ اینچی FHD + AMOLED و پردازنده Snapdragon 730G اشاره نمود.

این گوشی دارای سنسور اثر انگشت در زیر صفحه نمایش و یک ناچ کوچک برای دوربین سلفی در بالای نمایشگر است.
این گوشی از فردا با قیمت ۲۷۹۹ یوان چین یعنی حدود ۴۰۰ دلار برای مدل ۶ گیگابایت رم با ۱۲۸ گیگابایت حافظه و ۳۰۹۹ یوان یا ۴۴۰ دلار برای مدل ۸ گیگابایت رم با همان حافظه در چین به بازار می رود.
یک نشخه گران تر هم معروف به “CC9 Pro Premium Edition” به بازار عرضه می شود که دارای رم ۸ گیگابایتی و حافظه ۲۵۶ گیگابایتی است که ۳۴۹۹ یوان یا ۵۰۰ دلار قیمت خواهد داشت.

منبع: