Rate this post

عاشق وب: آمارهای انتشار یافته از سه ماهه سوم سال جاری میلادی حاکیست که آیپدهای اپل همچنان سردمدار بازار فروش تبلت در جهان هستند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، تازه ترین آمار و گزارش های انتشار یافته از طرف کارشناسان فعال در موسسه تحقیقاتی و آماری (International Data Corporation (IDC نشان میدهد که بازار جهانی فروش تبلت سرانجام در سه ماهه سوم سال ۲۰۱۹ میلادی نشانه های حیاتی از خود به معرض نمایش گذاشته و شاهد یک رشد و افزایش ۱.۹ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل بوده است.
برمبنای جدول زیر، می توان به وضوح دریافت که تبلت های عرضه شده توسط شرکت های اپل، آمازون و سامسونگ به ترتیب موفق شده اند در این بازه زمانی جایگاههای نخست تا سوم رده بندی محبوب ترین و پرفروش ترین تبلت های جهان را از ان خود کنند.

طبق اطلاعات و داده های ذکر شده در جدول بالا که در وب سایت gsmarena آمده است، سهم فروش آیپدهای اپل در سومین فصل ۲۰۱۹، ۱۱.۸ میلیون دستگاه گزارش شده در صورتیکه این رقم برای مدت مشابه سال قبل، ۹.۷ میلیون دستگاه گزارش و اعلام شده بود. بطور کلی، سهم اپل از بازارهای جهانی فروش تبلت امسال میلادی ۳۱.۴ درصد و در سال ۲۰۱۸، ۲۶.۳ درصد بوده است. رشد فروش آیپدهای اپل در طول یک سال اخیر ۲۱.۸ درصد گزارش شده است.
سهم تبلت های توسعه داده شده توسط آمازون در این بازه زمانی سه ماهه در سال ۲۰۱۹، ۵.۵ میلیون و در ۲۰۱۸، ۴.۴ میلیون دستگاه بوده است. این بدان معناست که در مجموع، آمازون ۱۴.۵ درصد از بازار فروش تبلت در جهان در ۲۰۱۹ و ۱۱.۸ درصد در ۲۰۱۸ را به خود مختص کرده است. رشد فروش تبلت های آمازون در طول یک سال اخیر ۲۶.۶ درصد گزارش شده است.
تبلت های سامسونگ در سه ماهه سوم سال جاری میلادی ۴.۶ میلیون و در همین بازه زمانی در سال ۲۰۱۸، ۵.۴ میلیون از بازار فروش این محصول را از آن خود کرده اند. در مجموع سهم تبلت های سامسونگ در سال ۲۰۱۹، ۱۲.۳ درصد و در سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۴.۶ درصد بوده است. این بدان معناست که سامسونگ در طول یک سال اخیر، ۱۳.۹ درصد از سهم خود در بازارهای جهانی فروش این محصول از دست داده است.
تبلت های هواوی و لنوو نیز به ترتیب با قرار گرفتن در جایگاههای چهارم و پنجم این جدول رده بندی، رشدی منفی ۴.۴ درصدی و مثبت ۷.۶ درصدی را در طول یک سال اخیر تجربه کرده اند.

منبع: