Rate this post

به گزارش عاشق وب شرکت بریتانیایی ARM اخیرا از ادامه همکاری با هواوی اطلاع داده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، بعد از آنکه دولت ترامپ تحت تأثیر اتهاماتی نظیر احتمال جاسوسی و همکاری با دولت چین، شرکت چینی هواوی را با تحریم و محدودیت های گوناگونی روبه رو کرد، خیلی از غول های تکنولوژی در جهان هم به منظور پیشگیری از به دردسر افتادن و تحریم شدن توسط دولت آمریکا از همکاری با آن سرباز زدند که یکی از آنها، شرکت ARM بود که اخیرا با بررسی های فراوان به نتیجه گیری جدیدی رسیده و اعلام نموده است از آنجاکه منشا و مبدا اولیه تولید چیپ ست های ARM آمریکایی نیست، ازاین رو مشمول تحریم های اقتصادی و تجاری دولت ایالات متحده نخواهد شد.
طبق گزارش وب سایت engadget، بدین ترتیب این شرکت قادر خواهد بود به همکاری خود با شرکت چینی هواوی ادامه دهد و این دو شرکت به مبادله محصولات موردنظر خود بپردازند.
بدون شک مشکلات و کشمکش های دولت آمریکا با هواوی از جنجال برانگیزترین و خبرسازترین اتفاقات سال ۲۰۱۸ میلادی بود که به نظر می آید به این زودی تمام نخواهد شد. هواوی که بزرگترین تولیدکننده و توسعه دهنده تجهیزات مخابراتی و دومین سازنده و عرضه کننده موبایل در جهان به حساب می آید، قبل از این هم در طول یک سال گذشته از جانب دولت ترامپ تحت فشارهای سیاسی و تجاری زیادی قرار گرفته بود و نگرانی های امنیتی خویش را به سایر کشورهای هم پیمان آمریکا نظیر استرالیا، نیوزلند، کانادا، ژاپن و بریتانیا منتقل کرده بود تا آنها هم به همکاری با این شرکت چینی خاتمه بخشند که بدین ترتیب بتواند در ادامه جنگ تجاری با چین، ضربه مهلکی بر اقتصاد این کشور پهناور وارد کند و به عقیده خیلی از تحلیل گران، جلوی رشد سرسام آور و شکوفایی سریع اقتصادی غول های تکنولوژی چینی را بگیرد.
با اینکه دولت چین و شرکت هواوی همه این اتهامات و نگرانی های امنیتی را بارها رد و تکذیب کردند، به نظر می آید که نگرانی در مورد جاسوسی از اطلاعات کاربران در کشورهای مختلف ضد این اپراتورهای مخابراتی همچنان وجود دارد.
قطعا محدودیت های جدیدی که آمریکا برای هواوی وضع و اعمال کرده است، تأثیرات منفی و تبعات گسترده ای را به دنبال خواهد داشت و این بدان معناست که دیگر قادر نخواهد بود هرگونه سرویس اختصاصی عرضه شده توسط گوگل را استفاده نماید و استفاده از سیستم عامل اندروید توسط هواوی تنها محدود به لایسنس های متن باز و AOSP خواهد بود.
پس از آن شرکت های بزرگی همچون گوگل، مایکروسافت، کوالکام، اینتل، برودکام، پاناسونیک در کنار خیلی از اپراتورهای مخابراتی فعال در کشورهای جهان اعلام نمودند که به قطع همکاری با هواوی خواهند پرداخت تا شامل جریمه های سنگین واشنگتن نشوند.