Rate this post

عاشق وب: شرکت یونایتد لانچ آلیانس(United Launch Alliance -ULA) اعلام نمود جدیدترین پرتابگر خود، ولکان سانتاور(Vulcan Centaur) را از سال ۲۰۲۱ برای شش پرواز فضاپیمای دریمچیسر که برای ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری از ایستگاه فضایی بین الملل به کار گرفته می شود در اختیار شرکت سیرا نوادا(Sierra Nevada) قرار خواهد داد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا؛ فاتح اوزمن(Fatih Ozmen) مدیر عامل سیرا نوادا می گوید: دریمچیسر را می توان با استفاده از با موشک های مختلف پرتاب کرد، بدین سبب ما گزینه گسترده ای برای انتخاب داشتیم. اما به سبب همکاری نزدیک در اجرای برنامه “دریمچیسر” با یونایتد لانچ آلیانس، این شرکت را برای پرتاب فضاپیمایمان انتخاب کردیم و مطمئن هستیم تجربه این شرکت در امنیت و دقت همین طور استفاده از بهترین ترکیب نوآوری و تحقیق ما را امیدوار کرده که کار به شکل خوبی صورت گیرد.
در حال حاضر یونایتد لانچ آلیانس که از دسامبر سال ۲۰۰۶ بعنوان یک سرمایه گذاری مشترک بین شرکت “سامانه های فضایی لاکهید مارتین”(Lockheed Martin Space Systems) و شرکت “دفاعی، فضایی و امنیتی بوئینگ”(Boeing Defense، Space & Security) تشکیل شد، برخی از پرتابگرها مانند اطلس-۵(Atlas V) و دلتا-۴(Delta IV) را تولید می کند که برای حمل محموله های مختلف مانند ماهواره های هواشناسی، امنیت ملی و کاوشگرهای علمی و مدارگرد را به مشتری های مختلف همچون وزارت دفاع آمریکا، ناسا و سایر سازمان های دولتی قرار می دهد.
فضاپیمای قابل استفاده مجدد دریمچیسر شرکت سیرا نوادا بعنوان یک وسیله نقلیه سرنشین دار که می تواند تا هفت نفر را به مدار زمین ببرد طراحی شد. این سفینه همین طور می تواند برای حمل بار از زمین به ایستگاه فضایی بین المللی و برعکس استفاده گردد.
دریمچیسر در حالت عمودی بر روی موشک ولکان سانتاور پرتاب می شود و به شکل خودکار به صورت افقی در باند فرودگاه معمولی فرود می آید.

منبع: