Rate this post

به گزارش عاشق وب فیسبوک اخیرا اعلام نموده است که می خواهد گزینه و قسمت جدیدی را تحت عنوان ˮاخبارˮ به پلتفرم خود اضافه کند تا به کاربران و علاقمندان امکان پیگیری راحت تر اخبار موردنظر خویش را بدهد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، فیسبوک بعنوان بزرگترین شبکه اجتماعی جهان که طبق آخرین آمارها، میزبان بالغ بر یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون کاربر در جهان است، اخیرا اعلام نموده است که می خواهد قابلیت جدیدی را به پلتفرم خود بیفزاید تا کاربران و علاقمندان بتوانند به پیگیری و مشاهده اخبار و گزارش های موردنظر خود در رسانه های برتر و مشهور جهان همچون واشنگتن پست، بلومبرگ و ABC نیوز بپردازند.
بر مبنای گزارشی که در وال استریت ژورنال آمده است، فیسبوک مقرر است یک قرارداد و لایسنس سه ساله با ناشران اخبار منعقد کند که به واسطه آن، کاربرانش قادر خواهند بود اتفاقات رخ داده در جهان را رصد کرده و محتوای مربوط به آنها را در صورت تمایل بر روی پلت فرم اخبار فیسبوک مطالعه کنند.
گفته می شود فیسبوک به ازای این قرارداد همکاری سه میلیون دلار در هر سال برای خریداری تیتر و مطالب برتر اخبار ناشران معروف و رسانه های بین المللی و محوری در جهان خواهد پرداخت.
هنوز اطلاعات و جزئیات بیشتری از این تصمیم و اقدام جدید فیسبوک در دسترس نیست ولی به عقیده خیلی از منابع آگاه، اضافه شدن بخش اخبار در پلتفرم شبکه اجتماعی فیسبوک قطعی به نظر می آید و این بخش، در کنار بخش های مختلف این پلتفرم همچون ” Messenger “، ” Videos ” و ” Marketplace ” ظاهر و نمایان خواهد شد.
مارک زاکربرگ پیش تر هم در این خصوص خاطرنشان کرده بود: برای من مهم می باشد که مردم چگونه به اخبار درست و قابل اعتماد و گزارش هایی که برترین ژرونالیست های جهان در مورد اتفاقات مختلف می نویسند، دسترسی پیدا می کنند؛ ازاین رو رسالت فیسبوک را الان در افزودن بخش جدیدی تحت عنوان اخبار می بینم.