Rate this post

به گزارش عاشق وب برای خیلی از افراد میزان و نحوه استفاده زنان و مردان از شبکه های اجتماعی از جذابیت و اهمیت خاصی برخوردار می باشد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، شبکه های اجتماعی که این روزها بخش قابل توجهی از زندگی روزمره افراد را می سازند، از جانب خیل عظیمی از کاربران مورد توجه و استقبال قرار گرفته اند بگونه ای که طبق نظرسنجی های اخیر، تصور زندگی بدون گشت و گذار در پلتفرم شبکه های اجتماعی و فضای مجازی حدودا غیر ممکن به نظر می آید.
حالا تازه ترین تحقیقات و بررسی های کارشناسان در موسسه تحقیقاتی Pew research centre نشان داده است با اینکه استفاده زنان از شبکه های اجتماعی و گشت و گذار در فضای مجازی اندکی بیشتر از مردان است اما نکته جالب توجه اینجاست که به جای ساعات و میزان مصرف، هدف استفاده آنها از اینترنت و شبکه های اجتماعی متفاوت می باشد. این بدان معناست که زنان از پلتفرم های شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های پیام رسان بیشتر به منظور برقراری تماس و ارتباط با دوستان، آشنایان و اعضای خانواده خود استفاده می نمایند این در حالیست که مردان بیشتر به منظور آگاهی یافتن از اخبار و اتفاقات مختلف در سراسر جهان به وب گردی و استفاده از شبکه های اجتماعی مشغول می شوند.
بر مبنای نتایج و یافته های تحقیقات صورت گرفته، زنان به میزان ۷۶ درصد از شبکه های اجتماعی و مردان اندکی کمتر، به میزان ۷۲ درصد از پلتفرم های مختلف اینترنتی استفاده می نمایند.
این نتایج حدودا یافته های قبلی در خصوص استفاده بیشتر زنان از فضای مجازی در مقایسه با مردان را تایید می کند.
در این گزارش که در وب سایت brandwatch انتشار یافته است، همینطور ذکر شده است که مردان بیشتر استفاده های تجاری از شبکه های اجتماعی و محیط اینترنت می کنند و نسبت به زنان، تمایل بسیار بیشتری برای جمع آوری اطلاعات و افزایش تاثیرگذاری خود بر افراد پیرامون خود به خصوص در زندگی کاری و حرفه ای دارند در حالیکه زنان تمایل بیشتری برای به اشتراک گذاشتن زندگی خصوصی خود با دیگران و صحبت کردن درباره تجربیات شخصی و احساسی خود دارند.
در جای دیگر این گزارش درباره میانگین سنی کاربران شبکه های اجتماعی و فضای مجازی هم سخن گفته شده است که به شرح زیر است:
۸۹ درصد از کاربران اینترنت در رده سنی ۱۸ تا ۲۹ سال قرار دارند و بدین ترتیب می توان نتیجه گرفت که افراد در دهه بیست سالگی خود بیشترین تمایل را به استفاده از شبکه های اجتماعی و برقراری ارتباط با دیگران دارند. پس از آن، رده سنی ۳۰ تا ۴۹ سال است که با اختصاص سهم ۸۲ درصدی در وب گردی در شبکه های اجتماعی، در رده دوم این جدول و لیست جای گرفته است. افراد در رده سنی ۵۰ تا ۶۴ سال هم ۶۵ درصد از مصرف محیط های مجازی اینترنت و استفاده از شبکه های اجتماعی را به خود اختصاص داده اند و در آخر، کاربران بالای ۶۵ سال قرار گرفته اند که با ۴۹ درصد پایین ترین میزان استفاده از پلتفرم شبکه های اجتماعی را از آن خود کرده اند.