Rate this post

به گزارش عاشق وب یک کارشناس با طرح این سوال که چرا کشور ما برای توسعه به برند ملی نیاز دارد، اظهار داشت: سیاست گذاران سایت ها باید به این فکر کنند که چطور می توانند بنز و بی ام و و ال جی و سامسونگ ایران را بسازند و با برنامه ریزی ذهنیت نسبت به برندهای ایرانی را تغییر دهیم.
امیرحسن موسوی در گفتگو با ایسنا، با اشاره به نقش فروشگاه های اینترنتی در کارآمدن کردن اقتصاد، اظهار نمود: فروشگاه های اینترنتی، خانه هزاران کسب وکار ایرانی هستند، از بزرگ ترین تامین کننده ها و تولیدکننده ها که در شهرهای بزرگ مشغول به کار هستند تا کوچک ترین کارگاه ها در روستاهای کوچک امروز که در این پلتفرم ها به صورت مستقیم به مصرف کننده نهایی متصل شدند؛ بدین ترتیب کالایی که دو سال پیش واسطه به قیمت پایین از تولیدکننده می خرید و با قیمت بالایی به مصرف کننده می داد، امروز خودش کالا را با قیمت کمتری از واسطه، به صورت مستقیم در این فروشگاه ها عرضه می کند، اتفاقی که باعث کارآمد شدن اقتصاد هم می شود.
وی اظهار داشت: استارت آپ های آنلاین ما الان به این سمت و سو هستند. این اتفاقی که برای کسب وکارهای حمل و نقل رخ داده است، باید در حوزه توریسم و صنعت کشاورزی رخ دهد. باید فرصت دهیم برندهای ملی درست نماییم تا مردم کشور به این برندها افتخار کنند و این برندها میراث کشور شوند.
آینده ی دنیا در دست هوش مصنوعی است
موسوی با تاکید بر اهمیت نقش هوش مصنوعی اظهار داشت: بخشی از فروشگاه های آنلاین، به نوآوری و فناوری اختصاص دارد و هدفش این است که نیازهای آینده ی نزدیکمان را پوشش دهد. یکی از مهم ترین نیازهای ما، حوزه هوش مصنوعی است که در حوزه موتور جست وجو، صنعت لجستیک، قیمت گذاری، نظارت بر قیمت کالاها مورد استفاده قرار می گیرد. ازاین رو ما روی هر کسب وکاری که امسال در حوزه هوشمند ایده ای دارد، سرمایه گذاری می نماییم و ایده ها، تجربه و دانشمان را به اشتراک می گذاریم.
وی افزود: آینده دنیا، هوش مصنوعی است که مسیر بشریت را در چند سال آینده در حوزه های مختلف سلامت، گردشگری، موتور جست وجو و روباتیک تعییین می کند. هوش مصنوعی و یادگیری ماشین چیزی است که آینده دنیا به آن گره خورده و کشور ما باید هرچه سریع تر وارد این حوزه شود. البته در بعضی بخش ها هم وارد این حوزه ها شده اما هیچ کدام تبدیل به تجارت نشدند.
وی همینطور تصریح کرد: بخش نوآوری ما تلاش می کند با قدرتمند کردن و سرمایه گذاری روی این استارت آپ ها آنها را تبدیل به تجارت کند که بتوانند در سطح وسیعی در بخش های مختلف کشور از کشاورزی، گردشگری، خرده فروشی و حمل و نقل، خدمات عرضه کنند. هوش مصنوعی می تواند همه این موارد را متحول کند و اگر دیر بجنبیم امکان دارد در مقایسه با کشورهای دیگری که سرمایه گذاری های وسیعی در این عرصه انجام می دهند، عقب ماندگی جبران ناپذیری برایمان ایجاد شود.
چرا به توسعه برند ملی نیاز داریم؟
موسوی با طرح این سوال که چرا کشور ما برای توسعه به برند ملی نیاز دارد، اظهار داشت: سیاست گذاران سایت ها باید به این فکر کنند که چطور می توانند بنز و بی ام و و ال جی و سامسونگ ایران را بسازند. باید برنامه ریزی نماییم ذهنیت نسبت به برندهای ایرانی را تغییر دهیم. قرار شده بود رادیو و تلویزیون ۱۰۰ برند ایرانی را انتخاب و ۴۰ دقیقه محتوای مجانی برایشان تولید نماید که اسمشان هم بیاید؛ این نشان داده است باید تلاش نماییم بعنوان بازی کنندگان رسانه در کشور، این ذهنیت را اصلاح نماییم.
وی با اشاره به اینکه باید برندهایی در کشور وجود داشته باشد که مردم دوستش داشته و احساس تعلق به آن داشته باشند، اضافه کرد: باید احساس کنند این برند ملی، میراث کشور است که متعلق به یک شخص یا سهامدار نیست، اتفاقی که در آلمان یا در کره جنوبی رخ داده است. وقتی از بچه های کره جنوبی پرسیدند دوست دارید کجا کار کنید، رویای ۷۰ درصدشان این بود که در ال جی یا سامسونگ کار کنند، این یعنی برند ملی کره جنوبی. یعنی برندهایی که بچه های آن کشور آرزوی کار کردن در آنرا داشته باشند.
موسوی با بیان این که برند ملی برای کشور، خلق ارزش می کند، اظهار داشت: این ذهنیت که اسم آمازون و ایلان ماسک و جف بزوس و استیو جابز را بیاوریم اما اسم کارآفرینان و برندهای خویش را نیاوریم، نوعی خیانت به کشور است. رسانه های آن کشورها بخش مهمی از هویت این برندها را ساختند و رسانه های ما هم باید درگیر شوند تا بتوانیم برندهای ملی قابل افتخار بسازیم. بچه هایمان به جای اینکه آرزوی پذیرش برای خارج از کشور را داشته باشند، آرزو کنند در برندهای داخلی حضور داشته باشند.