Rate this post

عاشق وب: بنابر اطلاعات میزان ثبت نقل و انتقال و اجاره مسکن در شهر تهران کاهش یافته که این مساله با عنایت به برآیند بازار با افزایش ۱۰ تا ۴۰ درصدی اجاره بها همراه شده است.
عموم خوانندگان خبرهای اقتصادی امروز اخباری در زمینه رشد اجاره بها، تورم ۸۰ درصدی قیمت مرغ و تخم مرغ، بازار پس از تحریم صنایع فلزی، واگذاری سرخابی ها، دلیلهای خرید بیش از اندازه شکر، آخر و عاقبت رمز اینترنتی و نرخ ارز را مورد بررسی و پیگیری قرار داده اند.
روز گذشته ایسنا اطلاعاتی در زمینه ثبت قراردادهای خریدوفروش و اجاره در بازار مسکن تهران در مدت زمان ۲۱ روز ابتدایی اردیبهشت ماه منتشر نمود که در این آمار اعلام گردید میزان ثبت قرارداد اجاره در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش یافته است.
با این شرایط بررسی ها حکایت از آن دارد که واسطه های ملکی معتقدند ۱۰ تا ۴۰ درصد نرخ پیشنهادی اجاره در اردیبهشت ماه رشد کرده است و در کنار آن گزارش های میدانی نیز گویای آن می باشد که عدم تناسب نرخ اجاره با درآمد مستأجرها، این اقشار را اجباراً به اولویت های بعدی سوق داده است.
قیمت مرغ برای تولیدکننده چند؟
در کنار بازار مسکن، یکی از موضوعات جدانشدنی بسته مهمترین خبرهای اقتصادی، قیمت اقلاً خوراکی است، بطور مثال قیمت مرغ هم اکنون با نظارت های صورت گرفته به نرخ ۱۰ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار تومان رسیده و این در شرایطی است که قیمت گوشت مرغ در ایام پایانی سال به محدوده ۱۶ هزار و ۵۰۰ تومان نیز رسیده بود، حال بنظر می رسد بررسی نرخ تورم تولیدکننده محصولات مرغداری خالی از لطف نباشد که این مساله نشان از آن دارد که تورم این بخش در زمستان سال قبل نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۶ تا مرز ۸۰ درصد رشد داشته است.
تحریم ها نسبت به شرایط داخلی بی تاثیرند
اعمال تحریم از طرف آمریکا بر اقتصاد ایران سوژه تازه ای نیست. در جدیدترین تحریم اعلام شده از طرف آمریکا، صنایع فلزات کشور تحت تأثیر این سیاست قرار گرفته است.
در این زمینه کامران وکیل- دبیر اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان مواد معدنی – معتقد می باشد تحریم جدید آمریکا سوژه تازه ای نیست که بخواهد چندان بر عملکرد فعالان این حوزه تأثیرگذار باشد و برعکس سبب خیر شد تا مسئولان کمی بیشتر به فکر باشند تا از محدودیت ها داخلی بکاهند.
سرخابی ها کی واگذار می شوند؟
در ایام پایانی سال قبل بار دیگر سوژه واگذاری سرخابی ها بر سر زبان افتاد و حتی اعلام گردید این دو باشگاه به شیوه واگذاری و مدیریت رئال مادرید مسیر واگذاری را طی خواهند کرد، در همان زمان نیز اعلام گردید که این دو باشگاه دو تا سه جلسه واگذاری ناموفق را پشت سر گذاشته اند و از طرف دیگر خصوصی سازی در ایران تجربه موفقی را پشت سر نگذاشته است.
قرار بر آن بود تا در اردیبهشت ماه قیمت گذاری این دو باشگاه صورت گیرد که بنظر می رسد قیمت گذاری توسط کارشناسان انجام شده اما هنوز قیمت استقلال و پرسپولیس تأیید یا رد نشده و این مساله بسته به جلسه هیأت واگذاری است. علاوه بر این، سر نحوه واگذاری این دو باشگاه همچنان نظر واحدی وجود ندارد.
دلیل افزایش خرید شکر چیست؟
یکی از مواد غذایی که در چند وقت اخیر افزایش قیمت قابل توجهی به خود گرفته، شکر است، شکری که ارز دولتی برای واردات به کشور دریافت کرده و هم اکنون دارای چند نرخ در سطح عرضه است. اما نکته قابل توجه آن است که در سطح شهر پیش از گرانی محصولات مصرفی شایعه گرانی از طرف برخی افراد منتشر می شود و این مساله عاملی می شود تا مردم گرفتار ترس و هراس شده و برای تأمین حتی نیاز مازاد خود به خرید کالا می پردازند. که شکر نیز تأییدی بر این مدعا است و بعضی از خانواده ها که آنچنان نیازی به شکر ندارند به خرید شکر بیشتر از نیاز مصرفی پرداخته اند.
بانک مرکزی از تغییر شیوه رمز اینترنتی کوتاه آمد؟
بانک مرکزی اعلام نموده که از شروع خردادماه رمز دوم یا همان رمز اینترنتی کارت های بانکی اعتبار ندارد و شیوه حیات رمزهای دوم تغییر می کند به این صورت که رمزهای اینترنتی یا همان رمزهای دوم به صورت ۶۰ ثانیه یکبار تغییر و به مشتری اعلام گردد حال در روز جاری بانک مرکزی اعلام نموده که حفظ و حراست از رمزهای اینترنتی و خریدهایی که کارت بانک به صورت فیزیکی دخیل نیست بر عهده بانک عامل است و اگر بانک بتواند جوابگوی امنیت و جبران خسارت مشتری باشد می تواند رمزهای ثابت را برای تراکنش های کمتر از ۵۰۰ هزار تومان در نظر بگیرد.
آخرین نرخ ارز
امروز (۲۴ اردیبهشت) بانک ها هر دلار آمریکا را به قیمت ۱۴ هزار و ۴۲۱ تومان می خرند که نسبت به روز گذشته ثابت بوده و قیمت خرید یورو نیز با افزایش ۱۲ تومانی در شعب ارزی بانک ها ۱۶ هزار و ۲۰۸ تومان است.
امروز بانک ها هر پوند انگلیس را نیز ۱۸ هزار و ۶۹۵ تومان خریداری می کنند که نسبت به روز گذشته کاهشی بوده است. از طرف دیگر، قیمت ارز مسافرتی در بانک ها همچنان از قیمت فروش آن در بازار بالاتر است؛ بطوریکه قیمت فروش ارز مسافرتی در بانک ها ۱۷ هزار و ۲۳ تومان اعلام شده که با احتساب کارمزد به حدود ۱۷ هزار و ۳۵۰ تومان می رسد. این در شرایطی است که نرخ خرید یورو در صرافی های مجاز بانک مرکزی ۱۶ هزار و ۷۵۰ تومان و نرخ فروش آن ۱۶ هزار و ۸۵۰ تومان است که نسبت به روز گذشته ثابت مانده است.
این صرافی ها، همین طور امروز هر دلار آمریکا را ۱۴ هزار و ۷۵۰ تومان خریده و ۱۴ هزار و ۸۵۰ تومان می فروشند که قیمت دلار نیز ثابت بوده است.

منبع: