Rate this post

عاشق وب هوش مصنوعی دستیار پزشکان دهکده شد
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از چاینا دیلی، یک پزشک به نام “دنگ جینکه” (Deng Jinke) که در محل گوانگ دونگ خدمت می کند، اظهار داشت: در گذشته، تجهیزاتی که در کابینه پزشکی داشتیم، تنها یک گوشی پزشکی و یک فشارسنج جیوه ای قدیمی بود، اما حالا با آمدن هوش مصنوعی دنیا تغییر کرده است.
پژوهشگران بیمارستان “Guangdong Second Provincial General ” موفق به توسعه یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی شده اند که پزشکان روستاها توسط آن می توانند بیماری افراد را به صورت دقیق تشخیص دهند.
سیستم مذکور ” Ding Bei ” نام دارد. “Ding Bei”، یک برنامه درمان پزشکی است و به یک مانیتور قابل حمل که تنها ۲.۵ کیلوگرم وزن دارد، مجهز است.
با این دستگاه، روستاییان می توانند به جای رفتن به بیمارستان های شهر به پزشک روستای خود رجوع کنند و در آنجا تست نوار قلب خویش را انجام دهند.
علاوه بر این، اطلاعات سلامت مانند میزان اکسیژن خون و تعداد ضربان هم می تواند جمع آوری شده و به صورت الکترونیکی ذخیره شود.
اگر در مواردی پزشک نتواند به صورت دقیق بیماری فرد را تشخیص دهد، سیستم هوش مصنوعی یاد شده می تواند به کمک پزشک آید و بیماری افراد را با دقت بیشتر از ۹۵ درصد تشخیص دهد.
برنامه ” Ding Bei ” با بیشتر از ۱۱۸ هزار اصطلاح پزشکی و ۳۰۰ میلیون پرونده پزشکی که شامل بیشتر از ۲۰۰ بیماری است، گردآوری شده است.