Rate this post

به گزارش عاشق وب با پیشرفت علم فناوری های متعددی برای کمک به بشر ساخته شده اند که شناخت ۵ مورد از این فناوری ها برای دارندگان کسب وکارها از اهمیت بیشتری برخوردار می باشد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از تک سنترال، امروزه کارآفرینان و مؤسسان شرکت ها باید از آخرین فناوری های موجود آگاهی داشته باشند تا به پیشروی بهتر در روند کاری خود کمک کنند.
در گزارش زیر به معرفی ۵ حوزه در فناوری می پردازیم که صاحب هر کسب و کاری باید از آن آگاهی داشته باشد.
۱-” اینترنت اشیا”(IOT)
از ترموستات های کوچک در محل کار گرفته تا بلندگوهای هوشمند موجود در خانه، اینترنت اشیا یا “اینترنت چیزها” به بخشی مهمی از زندگی روزانه ما تبدیل گشته است.
“اینترنت اشیا” به صورت کلی به خیلی از چیزها شامل اشیا و وسایل محیط پیرامون مان اشاره دارد که به شبکه اینترنت متصل شده و توسط اپلیکیشن های موجود در تلفن های هوشمند و تبلت قابل کنترل و مدیریت هستند.
اینترنت اشیا به زبان ساده، ارتباط حسگرها و دستگاه ها با شبکه ای است که از راه آن می توانند با یکدیگر و کاربرانشان تعامل داشته باشند. این مفهوم می تواند به سادگی ارتباط یک گوشی هوشمند با تلویزیون باشد یا به پیچیدگی نظارت بر زیرساخت های شهری و ترافیک.
از ماشین لباسشویی و یخچال گرفته تا پوشاک بچه! این شبکه خیلی از دستگاه های اطراف ما را در برمی گیرد.

۲- “هوش مصنوعی”(AI)
“هوش مصنوعی” هم اکنون در طیف وسیعی از صنایع استفاده می شود.
بعنوان مثال، نرم افزار اتوماسیون بازاریابی از هوش مصنوعی استفاده می نماید تا با کارمندان و یا مشتریان خود به مبادلات ایمیلی بپردازد.
یکی دیگر از کاربردهای هوش مصنوعی، ربات سخنگو است که می تواند با استفاده از متن، با مشتریان مکالمه برقرار کند.
هوش مصنوعی همینطور بعنوان بخشی از سیستم های اجرایی از قبیل “سیری” برای دستگاه های اپل و برنامه های دستیار مجازی هم قابل اجرا می باشد.
در کسب و کار و تجارت هم هوش مصنوعی پتانسیل این را دارد که در زمان و پول افراد صرفه جویی کند چونکه می تواند وظایفی انجام دهد که انسان ها انجام می دهند.
با پیشرفت فناوری و حجم زیاد اطلاعات، گاهی اوقات مرتب سازی این اطلاعات از عهده انسان خارج است که هوش مصنوعی این وظیفه را به عهده می گیرد.
برنامه های مبتنی بر هوش مصنوعی هم به صاحبان کسب و کار اجازه می دهند که به اطلاعات دریافت شده سریع تر پاسخ بدهند.

۳- فناوری تشخیص صدا
امروزه فناوری تشخیص صدا مسیر زندگی ما را تغییر داده است. از کاربردهای این فناوری می توان به دستیار صوتی “الکسا”(Alexa) شرکت آمازون اشاره نمود.
این روزها دستیار صوتی الکسا روش های جست وجوی آنلاین را تغییر داده است.
الکسا همینطور بهینه سازی کسب وکارها، محتوای دیجیتال و تبلیغات آنلاین را هم دگرگون خواهد نمود.
سهولت در استفاده از فناوری تشخیص صدا سبب خواهد شد که این فناوری در کسب وکارهای دیگر هم گسترش پیدا کند.

۴- نگرانی های امنیت دیجیتالی
نگرانی های مصرف کنندگان راجع به حریم شخصی دیجیتالی مبحث جدیدی نیست. اما در سال ۲۰۱۹، توجه به این نگرانی ها در کسب وکارها حائز اهمیت می باشد.
تمام کسب وکارهای دنیا هم امروزه باید امنیت دیجیتالی را رعایت نمایند. بعنوان مثال در اتحادیه اروپا، تمام کسب و کارهایی که چیزی را به مصرف کنندگان می فروشند، باید از استاندارهای امنیتی و حریم خصوصی ” مقررات عمومی حفاظت از داده اتحادیه اروپا” (GDPR) برخوردار باشند.

۵- واقعیت افزوده
با اینکه فناوری “واقعیت مجازی” یک دنیای کامل دیجیتالی است، “واقعیت افزوده” تصاویر مجازی را روی محیط های فیزیکی پوشش می دهد.
واقعیت افزوده نمای فیزیکی زنده، مستقیم یا غیرمستقیم و معمولاً در تعامل با کاربر است، که عناصری را پیرامون دنیای واقعی افراد اضافه می کند. این عناصر بر مبنای تولیدات کامپیوتری که از راه دریافت و پردازش اطلاعات کاربر توسط حسگرهای ورودی مانند صدا، ویدئو، تصاویر گرافیکی یا داده های GPS می باشد، تولید می شود.
این فناوری هم کاربردهای وسیعی در کسب وکارها دارد.
بعنوان مثال شرکت مبلمان “IKEA” از فناوری واقعیت افزوده استفاده می نماید تا مشتریان بتوانند مبلمان این فروشگاه را در خانه های خود متصور شوند.
علاوه بر آن، خیلی از مغازه های لباس فروشی هم از این فناوری استفاده می نمایند تا مشتریان لباس ها را روی تن خود امتحان کنند.
به نظر می آید سال ۲۰۱۹ سالی خواهد بود که خیلی از کسب وکارهای کوچک از این فناوری ها در کار خود استفاده کنند.