Rate this post

عاشق وب: امروز در افتتاحیه نمایشگاه تراکنش تاکید شد که با ورود بازیگران جدید به این حوزه، بازیگران سنتی باید آنها را بپذیرند و در این زمینه باید تمرکز بر بخش خصوصی باشد و در نهایت از بانکداری الکترونیک به بانکداری دیجیتال برسیم.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، نمایشگاه تراکنش (ITE ۲۰۱۸) بامداد امروز با حضور برخی مقامات کشوری در مجتمع نمایشگاهی بوستان گفت وگو برگزار گردید که در آیین افتتاحیه این نمایشگاه محمدمراد بیات، مدیرعامل مرکز فاوا با بیان این که راهبرد این است که ITE ایران به مرکز ثقل منطقه تبدیل گردد، اظهار نمود: ما باید تمرکزمان بر بخش خصوصی باشد و میدان عمل را در اختیار این بخش قرار دهیم.

وی اضافه کرد: باید از بانکداری الکترونیک به بانکداری دیجیتال برسیم؛ بانکداری ای که بر اساس پلتفرم فناوری های دیجیتال تولید شود.

در ادامه این مراسم امیر ناظمی، معاون وزیر ارتباطات و رییس سازمان فناوری اطلاعات پذیرش تغییر را اولین گام عقلانیت دانست و اظهار داشت: در حوزه تراکنش، بازیگران جدیدی ورود پیدا کرده اند که اگر بازیگران سنتی بخواهند حوزه تراکنش به کار خود ادامه دهد، باید ورود بازیگران جدید را بپذیرند.

وی با بیان این که ما شاهد چنین تغییراتی در این حوزه هستیم، افزود: شاید آن چیزی که در مورد تغییر قوانین و نوع قضاوت ها بر عهده ماست به صورت کامل اجرا نشده و در مقابل سایر بازیگران این حوزه مثل بانکداران سنتی هم باید این پذیرش را داشته باشند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات افزود: در حوزه تامین مالی، سرمایه گذاران جسور یا همان جنگ سپاران مالی بازیگران جدید هستند و اگر امروز مفاهیمی چون بانکداری بدون شعبه مطرح می شود، حاصل همین تغییرات است.

همچنین ابوالحسن فیروزآبادی، رئیس مرکز ملی فضای مجازی با بیان این که این نمایشگاه ها باید توسعه پیدا کند، اظهار داشت: بین فضای مجازی و واقعی یک درهم تنیدگی برقرار است و نمی توانیم در این دو حوزه مستقل از یکدیگر تصمیم بگیریم.

وی اضافه کرد: هم اکنون نظریه حرکت به سمت جهانی شدن در دنیا وجود دارد و این در شرایطی است که آمریکا در این میان تلاش می کند تا با استفاده از ICT انحصار عظیمی را برای خود تولید کند.

به گفته فیروزآبادی، جهانی شدن یک روند مطلوب انسان هاست و انسان ها می خواهند که از این طریق برای داشتن زندگی بهتر با یکدیگر در ارتباط باشند اما چیزی که آمریکا می خواهد این است که این توسعه ارتباطات، اقتصاد و غیره تحت یک میدان قوی متمرکز از جانب آمریکا قرار گیرد.

وی اظهار نمود: آن چیزی که بعنوان اجتماعی شدن اقتصاد مطرح می گردد این است که موضوعات اجتماعی و فرهنگی این روزها به مباحث اقتصادی بدل شدند و ما کالاهای اجتماعی و فرهنگی داریم.