Rate this post

عاشق وب: شرکت موزیلا اخیرا نسخه جدید و به روزرسانی شده ای را برای کاربران اندرویدی مرورگر اینترنتی فایرفاکس منتشر نموده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، فایرفاکس یکی از مهم ترین مرورگرهای اینترنتی برای کاربران کامپیوتر و گوشی هوشمند به حساب می آید که خیلی از کاربران دستگاه های اندرویدی مدتها بود در انتظار انتشار و دریافت جدیدترین نسخه از آن بودند تا به قابلیت های جدید این مرورگر دسترسی پیدا کنند.

حالا موزیلا به عنوان شرکت توسعه دهنده مرورگر اینترنتی فایرفاکس اعلام نموده است که با انتشار نسخه فایرفاکس ۶۳ به کاربران گوشیهای اندرویدی این امکان را می دهد تا بتوانند از قابلیت تصویر در تصویر (picture-in-picture ) که مدتها در انتظارش بودند، در کنار برخی دیگر از امکانات جدید بهره مند شوند.

این نسخه که برای چندماهی به صورت نسخه آزمایشی و بتاورژن برای تعداد محدودی از کاربران قابل اجرا بود، حالا برای عموم کاربران دستگاه های اندرویدی انتشار یافته و با استفاده از فروشگاه اینترنتی و آنلاین گوگل پلی استور قابل دسترسی، دریافت و دانلود است.

قابلیت تصویر در تصویر به کاربران اجازه می دهد تا بتوانند حتی پس از خروج از یک اپلیکیشن و ورود به یک اپلیکیشن دیگر همچنان بر روی پلتفرم مرورگر فایرفاکس به تماشای ویدیوی موردنظر خود بپردازند. لازم به ذکر است که ویدیوی مربوطه در اندازه کوچکی در قسمت پایین مرورگر گوشی نمایش داده خواهد شد ولی کاربران قادر خواهند بود در صورت لزوم، اندازه آنرا بزرگنمایی کنند.

البته خبری که برای خیلی از کاربران گوشیهای اندرویدی ناخوشایند به شمار خواهد رفت آن است که قابلیت جدید تصویر در تصویر تنها برای دستگاه هایی با نسخه اندروید ۸.۰ (اندروید اوریو) به بالا قابل اجرا و دسترسی است و نسخه های قدیمی تر این سیستم عامل فعلا هیچ گونه دسترسی به آن نخواهند داشت.

یکی دیگر از قابلیت های جدیدی که به این نسخه اندرویدی از فایرفاکس اضافه شده است، خصوصیت اعلان و نوتیفیکیشن برنامه های مختلف بر روی گوشی است که هنوز اطلاعات دقیق و جزئیاتی از آن در فضای مجازی منتشر نشده است.