Rate this post

عاشق وب: ربات ها برای مردم ژاپن به هیچ عنوان غریبه نیستند چونکه ژاپنی ها در مکان های مختلفی از ربات های جالب و متنوعی استفاده می نمایند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از دیلی میل، هتل هیجان انگیز “Henn na ” در شهر ناکازاکی ژاپن که در سال ۲۰۱۵ راه اندازی شد به علت استفاده از ربات ها در تمام قسمت های هتلش مشهور شده است.
مفهوم اسم این هتل “عجیب”(weird) است. سال ۲۰۱۶ هم نام این هتل در کتاب “رکوردهای جهانی گینس” بعنوان نخستین هتل جهان که کارمندان آن ربات ها هستند، به ثبت رسید.
به قول آژانس مسافرتی که این هتل را اداره می کند، هم اکنون هشت هتل در سراسر کشور ژاپن وجود دارد که از ربات ها برای انجام امور هتل استفاده می نمایند که می توان به ربات دایناسور و ربات های شبه انسان اشاره نمود. سنسورهای ربات های مذکور حرکات افراد را شناسایی کرده و به افراد خوش آمد می گویند.

ربات دایناسور این هتل شبیه به شخصیت دایناسور فیلم علمی- تخیلی “پارک ژوراسیک” به کارگردانی استیون اسپیلبرگ است.
ربات دایناسور دارای سیستمی است که افراد می توانند توسط آن زبان موردنظر خویش را انتخاب کنند تا ربات مذکور با آن زبان با آنها ارتباط برقرار کند.
“یوکیو ناگای”(Yukio Nagai) مدیر هتل “Henn na” در گفتگو با خبرگزاری فرانسه اظهار داشت: بعضی از مشتریان احساس خوشایندی نسبت به این ربات ها دارند و تابحال به صورت دقیق متوجه نشده ایم که چه رباتی دقیقا مد نظر آنان است و آنها دوست دارند ولی تمام تلاش خویش را در این راستا می نماییم اما از سویی دیگر ربات های مذکور برای برخی افراد بسیار جالب هستند. هر اتاق هتل مجهز به یک مینی ربات به نام ربات مستخدم “Tapia” است و وظیفه آن کمک به مشتریان هتل برای انجام دادن کارهایی اعم از عوض کردن کانال های تلویزیون و پخش موسیقی مورد علاقه شان است.

حتی ماهی های آکواریوم این هتل هم ربات هستند و با باتری کار می کنند. نکته جالب دیگر این است که حتی سطل های زباله این هتل هم خودکار هستند.

“چیگوسا هوسوی” (Chigusa Hosoi) فردی که به تازگی همراه با پسر ۳ ساله اش مدتی در این هتل اقامت داشته است اظهار داشت: دایناسورها واقعا جذاب و هیجان انگیز بودند و فکر می کنم پسرم واقعا آنها را دوست داشت.