Rate this post

عاشق وب: بعد از آنکه اتحادیه اروپا شرکت آمریکایی گوگل را به دلیل انحصارطلبی تجاری ۵ میلیارد دلار جریمه کرد، حالا ترامپ علاوه بر انتقاد شدید این اقدام، آن را حربه اروپایی ها برای مقابله با آمریکا می داند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، به نقل از رویترز، مقامات اتحادیه اروپا روز چهارشنبه بود که اعلام نمودند گوگل به منظور ارتقای محصولات، سرویس ها و اپلیکیشن خود در کنار سیستم عامل اندروید که خود توسعه داده است، از استفاده آزادانه و منصفانه کاربران اینترنت از خدمات و سیستم عامل های شرکت های رقیب خود جلوگیری بعمل آورده است.
حالا گزارش های بسیاری در خصوص تلاش های گوگل برای تولید تغییرات در بستر فعالیت هایش انتشار یافته است تا بتواند از زیر بار سنگین جریمه ای که اتحادیه اروپا برایش وضع کرده، شانه خالی کند.
دونالد ترامپ – رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا – در واکنش به جریمه سنگینی که اروپایی ها برای گوگل وضع کرده اند، با انتشار پیامی در صفحه کاربری خود در توییتر نوشت: «هم اکنون میبینیم که اتحادیه اروپا یکی از بزرگترین شرکت های آمریکایی، گوگل، ۵ میلیارد دلار را جریمه کرد. همانطور که قبلا گفته بودم اروپایی ها فقط از آمریکا سواستفاده می کردند و فقط برای پول با ما رابطه دارند اما دیگر نخواهیم گذاشت چنین چیزی ادامه پیدا کند».
البته این اولین باری نیست که گوگل از جانب اتحادیه اروپا جریمه می گردد به عنوان مثال، این غول تکنولوژی آمریکایی سال قبل بود که به علت اولویت دادن به سرویس های توسعه داده شده خود در مقایسه با سایر رقبا در نمایش سایت های مختلف در موتور جستجوی گوگل، ۲.۷ میلیارد دلار جریمه شد.
تحلیلگران بسیاری بر این باورند که گوگل به احتمال زیاد برای فرار از پرداخت این جریمه هنگفت، تحولات و تغییرات اساسی در پلت فرم و سرویس های خود تولید خواهد نمود.
البته هنوز هیچ بیانیه رسمی دیگری از جانب گوگل اعلام نشده است.
مدتی است که جنگ تجاری میان آمریکا و اروپا تحت تاثیر دستور ترامپ در خصوص وضع قانون افزایش تعرفه های واردات فلزات پرارزش و محصولات اروپایی به این کشور بالا گرفته است و از آن سو، اتحادیه اروپا هم در اقدامی تلافی جویانه تعرفه واردات خیلی از کالاهای آمریکایی به این قاره سبز را بالا برده است.
ژان کلود یونکر – رئیس کمیسیون اتحادیه اروپا – مقرر است چهارشنبه آینده در کاخ سفید با ترامپ دیدار کرده و سپس درباره مسائل تجاری به گفت وگو بنشینند.