Rate this post

عاشق وب: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به وجود مشکلات ارتباطی در شهر شیراز بیان کرد: طی دو سال اخیر در شیراز ۳۰ سایت به جای احداث، جمع آوری شده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، محمدجواد آذری جهرمی پنجشنبه ۲۱ تیر در شورای اداری فارس که به منظور افتتاح و بهره برداری از تعدادی پروژه های مخابراتی برگزار شد، بیان کرد: در مقطعی استان فارس در تصمیمات اقتصادی کشور و فرصت های منطقه ای بعنوان یک قطب در حوزه الکترونیک مطرح بود و این مهم از نقاط قوت این استان به شمار می رفت.
وی اضافه کرد: هرچند هنوز هم کارخانه و صنایعی مانند صاایران فعال است و درست است که دیگر نامی از کارخانه “آی تی” نیست اما “آی تی ام سی” فرآیند رشد را در پیش گرفته و برای تداوم خود تلاش می کند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: واقعیت این است که میان قطب بودن و آنچه که مدنظر بوده، فاصله های زیادی وجود دارد و فارس تا چندی قبل در زیرساخت های ارتباطی رتبه مطلوبی نداشت.
وی افزود: عقب افتادگی مزمن فارس در این حوزه باعث شد تا در سفر نوروز ۹۷ به چند شهرستان و مشاهده مستقیم دو برنامه در دستور کار قرار گیرد. یکی اقدام عاجل و فوری و دیگری رسیدن به اهداف برنامه ششم توسعه در بخش “آی سی تی” تا آخر سال ۹۷ بود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: برپایه این برنامه مقرر شده تا آخر امسال ۹۰ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار مجهز به خدمات تلفن همراه و اینترنت شوند.
آذری جهرمی که اعتقاد دارد توسعه روستاها نیازمند سرمایه گذاری زیاد است، اظهار داشت: علاوه بر روستاها در بخشی از مناطق شهری هم با ضعف هایی روبه رو هستیم که بنای رفع آنها را داریم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن گلایه از نحوه گزارش افتتاح پروژه های در دست بهره برداری شرکت مخابرات استان فارس، اظهار داشت: ضرورتی ندارد شبهه ناک به مردم آمار دهیم.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با تاکید بر اینکه منطقی نیست و نباید آمار غلط به مردم داد، اضافه کرد: هرچه اعداد بزرگتر باشد به این معنا نیست که به همین تعداد هم پروژه وجود دارد.
آذری جهرمی خواهان پرهیز از عرضه گزارش ها به روش سنتی شد و اظهار داشت: عملیات با پروژه متفاوت می باشد. اگر هزار میلیارد تومان اعتبار برای این تعداد پروژه هزینه شده باشد که بطور قطع می شد با آن کل زیرساختهای ارتباطاتی استان فارس را نوسازی کرد اما امروز تنها دو پروژه با اعتباری بالغ بر ۹۳ میلیارد تومان به بهره برداری می رسند.
وی مجددا خواهان عرضه آمار شفاف شد و اظهار داشت: با مردم با صداقت سخن بگوییم و اعداد هرچه دهن پرکن تر باشد لزوما مطلوب نیستند.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همینطور با اشاره به وجود مشکلات ارتباطی در شهر شیراز هم بیان کرد: طی دو سال اخیر ۳۰ سایت به جای احداث در شیراز جمع آوری شده اند. ۵۲ میلیارد تومان تجهیزات خریداری شده اما شهرداری اجازه نصب آن را نمی دهد.
آذری جهرمی در این باره افزود: در سفر قبلی به استان فارس از شهردار شیراز درخواست کردم اما ظاهرا کار با درخواست و تقاضا پیش نمی رود.
وی اظهار داشت: شیطنت یک مدیر و خروج از پست خود در شهرداری شیراز به جهت ندادن مجوز به شرکت رقیب خود جای سوال دارد و این حرکت شایسته برخورد است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: توسعه کیفی شبکه ها و در همه حوزه ها بهبود یافته اما باید به قوت ادامه یابند.
آذری جهرمی در پاسخ به سخنان رئیس مجمع نمایندگان استان فارس که در این جلسه به عصبانیت مردم به علت قطع تلفن همراه یا نداشتن اینترنت اشاره نمود بود، اظهار داشت: ضریب قطع و وصل تلفن همراه آنقدر زیاد نیست که باعث عصبانیت مردم شود اما اگر اینگونه باشد از مردم عذرخواهی می کنم. البته چیزهای دیگری مردم ما را عصبانی می کند.
وی تصریح کرد: تبعیض و فساد مردم را عصبانی می کند و باید با آن مبارزه جدی کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات همینطور با اشاره به اینکه شرایط کشور شرایط سختی است به تبع آن کشور داری در این شرایط دشوار است، تصریح کرد: زمانی که عدم یکپارچگی در مدیریت داخلی وجود داشته باشد، بی گمان بر این مشکل دامن می زند.
وی افزود: شرایط و موضع جمهوری اسلامی ایران ضعف نیست و حرکت در عرصه سیاست خارجی و تعاملات بین المللی و عرصه های داخلی با رشد و توسعه قابل توجهی روبه رو بوده است. اما در این مدت دنیا هم سکوت نکرده و تنها راه برون رفت از آن را مدیریت علمی و استفاده از ظرفیت نخب و جوانان در اداره امور کشور باید جست جو کرد.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در خاتمه با تصریح بر اینکه دولت رای از مردم گرفته و برنامه هایی را در چارچوب اصول و آرمانهای نظام و انقلاب ترسیم کرده که باید محقق شوند، خاطرنشان کرد: شرایط دشوار می باشد اما نباید دل مردم را خالی کرد. دشمن با تمام وجود برای ضربه آمده اما در کنار آن باید در عملکردها اصلاحاتی صورت گیرد و با همدلی شرایط را بهبود ببخشیم.