Rate this post

عاشق وب: گوگل بالاخره از اپلیکیشن گوگل لنز که پیشتر تنها در گوشیهای انحصاری خود گوگل یعنی پیکسل قابل اجرا و دسترسی بود، رونمایی نمود.
به گزارش عاشق وب به نقل از وب سایت Digital Trends، در ابتدا نرم افزار گوگل لنز تنها برروی گوشیهای پیکسل گوگل قابل دسترسی و استفاده بود اما اکنون با معرفی این اپلیکیشن در فروشگاه آنلاین و اینترنتی پلی استور گوگل، تمامی گوشیهای مجهز به سیستم عامل اندروید می توانند از خدمات شگفت انگیز آن لذت ببرند به گونه ای که این اپلیکیشن در آخرین نسخه آن با دوربین اصلی بعضی از گوشیهای هوشمند ادغام شده است. همینطور کاربران در صورت نیاز به جست وجوی اطلاعات خاص می توانند به صورت مستقیم و برروی دوربین خود گوشی به این اطلاعات دسترسی پیدا کنند.

گوگل لنز برای خیلی از گردشگران و گردشگر های خارجی کاربرد بالایی دارد چراکه آن ها بدون دانستن زبان مورد نظر هم قادر خواهند بود از نوع فروشگاه ها و محصولات ناآشنای آن کشور و همینطور اطلاعاتی از اماکن تاریخی سر راه خود آگاه و آگاه شوند.

این اپلیکیشن که از استقبال بسیار زیادی از جانب کاربران گوشیهای اندرویدی برخوردار شده بود، حالا با ورود به عرصه برنامه های قابل دسترسی و اجرا برای همه کاربران، می تواند به یکی از شگفت انگیزترین برنامه های سیستم عامل اندروید تبدیل گردد. البته لازم به ذکر است که تنها گوشیهای هوشمند با سیستم عامل اندروید نسخه مارشمالو به بالا قادر خواهند بود از آن استفاده کنند.

گوگل لنز از فناوری هوش مصنوعی بهره می برد و به کاربران این امکان را می دهد تا با استفاده از لنز دوربین گوشی خود، تجربیات و اطلاعات گسترده بسیاری را به دست بیاورند.

هوش مصنوعی گوگل به کاربران اجازه می دهد تا با گرفتن دوربین گوشی مقابل اشیاء، مکان های پیرامون، فروشگاه ها و اماکن تاریخی، تفریحی و عکس گرفتن از آنها، اطلاعات دقیق و جزئیات کلی آن را بدست آورند.

گوگل لنز هم همانند فناوری است که سامسونگ در گوشی کگلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس خود تعبیه کرده است تا کاربران بتوانند با دوربین گوشی خود بدون نیاز به تایپ کردن، ورود متن یا نوشتن پیام متنی یا بیان دستورات صوتی به جستجوی اطلاعات بپردازند.