Rate this post

عاشق وب: اپلیکیشن پیام رسان واتس اپ اخیرا اعلام نموده است که می خواهد قابلیت های جدیدی را به پلتفرم خود اضافه کند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، به نقل از وب سایت phonearena، این روزها که اپلیکیشن های مختلف اعم از شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها هر یک به منظور جلب نظر و رضایت کاربرانشان از قابلیت های شگفت انگیز و جدیدی رونمایی می کنند، پیام رسان واتس اپ هم می خواهد با معرفی خصوصیت و قابلیت های جدیدی به پلت فرمش، به کاربرانش اجازه دهد راحت تر با دوستان و آشنایان خود در ارتباط باشند.
یکی از این قابلیت های جدیدی که به گروه های واتس اپ اضافه می شود، امکان افزودن یک پست به عنوان «توصیف گروه» است که شامل اهداف تشکیل گروه، قوانین فعالیت اعضاء در آن و موضوعات قابل ارسال و انتشار در گروه موردنظر می گردد.
این پست در بالای صفحه نمایش برای اعضای جدید و تازه عضو شده ظاهر می گردد و به آن ها قوانین و مشخصات گروه جدید را متذکر و یادآور می گردد. این خصوصیت بنا به درخواست خیل عظیمی از کاربران در سطح جهان افزوده شده چراکه اعضای جدیدی که در گروه های پیام رسان عضو می شوند، معمولا بخاطر بی توجهی یا عدم آگاهی از قوانین و مشخصات گروه، مطالب نامربوطی ارسال می کنند و ادمین گروه مجبور می گردد که آنها را از گروه حذف کند.

یکی دیگر از این خصوصیت های جدید، نمایان شدن علامت “@” در قسمت سمت راست پایین صفحه گروه های واتس اپی است تا کاربرانی که نامشان ذکر شده و به اصطلاح mention یا tag شده و چند ساعت آنلاین نبوده اند، بتوانند به دنبال کردن مباحث موردنظر بپردازند، از بحث سایر اعضای گروه عقب نیفتند و به افرادی که نامشان را ذکر کرده اند، پاسخ دهند.

این قابلیت ها مقرر است از روز چهارشنبه در دسترس عموم کاربران گوشیهای هوشمند اندروید و iOS قرار گرفت و کاربران قادر خواهند بود از این پس نسخه جدید و به روزرسانی شده این اپلیکیشن سبزرنگ را در فروشگاه های آنلاین گوگل پلی استور و اپ استور اپل دریافت و نصب کنند.
شرکت فیس بوک با در اختیار گرفتن و تصاحب شرکت واتس اپ در سال ۲۰۱۴، ۱۹ میلیارد دلار به دست آورد و از آن زمان تابحال هم با معرفی و افزودن قابلیت های جدید بدنبال جذب و حفظ طرفداران این پیام رسان محبوب بوده است.
بر مبنای گزارش های رسمی انتشار یافته توسط واتس اپ، این اپلیکیشن دارای حدود ۱.۳ میلیارد کاربر در سراسر جهان است و در ماه سپتامبر سال قبل ۲۰۱۷ میلادی به رکوردی در بین شبکه های اجتماعی دست یافت و آن هم جای دادن بیش از ۸۰۰ میلیون کاربر فعال در ماه بود.