Rate this post

عاشق وب: با عنایت به گرایش عموم مردم و بخصوص جوانان و نوجوانان به فضای مجازی و انجام بخشی از فعالیت های روزمره در این فضا متأسفانه به علت عدم آگاهی و سهل انگاری افراد شاهد بروز جرایم در این حوزه هستیم.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، یکی از فعالیت هایی که امروزه اکثریت کاربران با استفاده از فضای مجازی انجام می دهند خرید و فروش های اینترنتی و تراکنش های مالی است که به علت رعایت نکردن مسائل امنیتی و اصول حفاظتی مشخصات حساب بانکی در اختیار کلاهبرداران قرار می گیرد و سبب بروز مشکلاتی برای آنان می گردد.

بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، با عنایت به اینکه کسب منافع مالی از مهمترین دلایل فعالیت کلاهبرداران در فضای مجازی است، بنابراین فعالیت های مالی در این فضا با مخاطرات عدیده ای همراه است. در سال قبل کلاهبرداری های مالی و برداشت های غیرمجاز از حساب های بانکی، مزاحمت های اینترنتی و نشر اکاذیب بیشترین آمار وقوع جرایم را به خود اختصاص داده اند.
کارشناسان به مردم سفارش می کنند که در خریدهای خود در بستر اینترنت ملاحظات امنیتی را رعایت نمایند، به خصوص خانواده ها هنگام خرید توسط فرزندان حتماً در کنار آن ها حضور داشته باشند و بر کار و نحوه خرید آنلاین نظارت داشته باشند.

به همه کاربران سفارش شده به سادگی فریب وعده های پوچ کلاهبرداران را نخورند و در خرید و فروش های اینترنتی پیش از هرگونه اقدامی بررسی های لازم در مورد صحت درگاه بانکی و هویت فرد مقابل را انجام دهند.