Rate this post

به گزارش عاشق وب دو فروشگاه در ژاپن تصمیم گرفته اند تا برای کاهش تماس میان انسان ها و جلوگیری از گسترش کووید-۱۹، از ربات ها استفاده کنند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از فیوچریسم، دو فروشگاه در ژاپن برای جلوگیری از گسترش کووید-۱۹، آزمایش ربات هایی را شروع کرده اند که می توانند با استفاده از دو دست خود که هر یک سه انگشت دارند، کار پر کردن قفسه های فروشگاه را انجام دهند.
این ربات معروف به “مدل- تی”(Model-T)، ساخت استارتاپ ژاپنی “تله اگزیستنس”(Telexistence) است. ربات مدل-تی در آغاز آزمایش ها، کار خویش را با اشیایی مانند بطری ها و ظروف پلاستیکی آغاز خواهد نمود اما هدف تله اگزیستنس این است که ربات بتواند اشیای پیچیده تری مانند کوفته برنجی ژاپنی معروف به “اونیگیری”(Onigiri)، ساندویچ و جعبه های مخصوص غذای ژاپنی معروف به “بنتو”(Bento) را بردارد.
“مت کوماتسو”(Matt Komatsu)، مدیر بخش توسعه تجاری تله اگزیستنس اظهار داشت: این ربات می تواند اشیایی در شکل ها و اندازه های گوناگون را بردارد و در مکان های متفاوتی قرار دهد.
به قول سازندگان، این قابلیت مدل- تی باعث می شود که این ربات، زیرکی بیشتری نسبت به ربات های مورد استفاده فروشگاه های زنجیره ای “وال مارت”(Walmart) جهت بررسی قفسه ها داشته باشد.
هدف از ابداع ربات مدل-تی این است که یک انسان بتواند در چندین فروشگاه کار کند و بدین ترتیب، چاره ای برای کمبود نیروی کار عرضه شود. ژاپن هم اکنون با افزایش سریع روند پیری مواجه می باشد و تعداد کمتری از مردم آن می توانند چنین کارهایی را انجام دهند.
ربات مدل- تی، با کمک یک انسان کنترل می شود که از یک هدست واقعیت مجازی و دستکش ها مخصوص استفاده می نماید. یک میکروفون و هدفون هم امکان ارتباط با خریداران را فراهم می کنند.

گسترش شیوع کروناویروس، به به انتها رسیدن ابداع ربات مدل- تی سرعت بخشید تا شاید این فناوری بتواند تماس انسان با انسان را کم کند.