Rate this post

به گزارش عاشق وب نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی اظهار نمود: ما نمی توانیم مردم خویش را در فضای مجازی بی پناه رها نماییم. الزامات شبکه ملی اطلاعات در زمان بندی مشخص تحقق پیدا نکرده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، رضا تقی پور انوری در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار داشت: مفهوم حکمرانی در جهان در حال تغییر است فضای مجازی این روزها به انقلابی نظیر انقلاب صنعتی نزدیک می شود. گسترش روز افزون قابلیت های فضای مجازی، جهانی شدن ارتباطات، انفجار اطلاعات و فناوری های نوظهور باعث مطرح شدن رویکردها و مفاهیم نوین و رشد فزاینده سایبری شده است. به قول صاحب نظران در ابتدای یک انقلاب قرار داریم. این انقلاب روش زندگی، کسب و کار و ارتباطات ما را به شکلی تغییر می دهد که دامنه، مقیاس و پیچیدگی بی سابقه ای دارد.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان این که فضای مجازی از دو مفهوم سایبر (مباحث فنی) و فضا (مباحث انسانی) تقسیم می شود، اظهار نمود: فضای مجازی این روزها روی حاکمیت های ملی تأثیر می گذارد. حاکمیت فضای سایبر یکی از ابعاد جدید حاکمیت ملی در فضای سایبری است و حاکمیت ملی این فضا باید به تدریج شکل بگیرد. حاکمیت دارای سه عنصر قلمرو، شهروندان و سیاست است. ما باید این سه عنصر را در مدیریت فضای سایبر بازتعریف نماییم در غیر این صورت از قافله جهانی عقب می مانیم.
تقی پور انوری با استناد به بیانات مقام معظم رهبری در مورد فضای مجازی و مدیریت خارجی آن اظهار نمود: رهبری در فرمایشاتی به دولت گفتند که فضای مجازی بیرون از اختیار ما مدیریت می شود. این فضا مثل آب روان نیست که هر طور که بخواهیم از آن استفاده بکنیم، چون که دیگران این آب را با خودشان به سمتی هدایت می کنند. وقتی می دانیم که این فضا از خارج مدیریت می شود نمی توانیم بیکار بنشینیم. ما نمی توانیم مردم خویش را بی پناه رها نماییم، چون که عوامل مسلط بین المللی در این حوزه ها فعال می باشند به همین خاطر تاکید من روی شبکه ملی اطلاعات است.
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی از «فراهم نشدن امکانات برای تشکیل شبکه ملی اطلاعات» انتقاد نمود و اظهار داشت: ما از زمان بندی منطقی عقب هستیم. در زمینه ی مسائلی مثل حاکمیت داده ها و حاکمیت الکترومغناطیسی و فناوری خلأ هایی وجود دارد. مجلس یازدهم وظیفه دارد با عنایت به آثار چشمگیر فضای مجازی در زندگی فردی و اجتماعی و ضرورت بهره گیری حداکثری از فرصت های ناشی از آن در جهت پیشرفت همه جانبه کشور و عرضه ی خدمات مفید و بهره گیری از فرصت های این فضا به سرعت قوانینی تصویب کند.
وی در انتهای سخنان خود با اشاره به وضعیت معیشتی مردم اظهار نمود: با رشد فزاینده شاخصهای بورس در بازار سرمایه اقتصاد ملی با رکود تورمی بیشتری مواجه گردید از ماه ها قبل هشدارهایی داده بودیم اما توجه نکردند و با طرح مسائل انحرافی مثل پیش فروش نفت آن هم بدون مجوز قانونی اقدامی برای کاهش قیمت های سهام را به وجود آوردند و رنج دیگری به رنج های مردم افزوده شد.

منبع: