Rate this post

عاشق وب: یک مهندس نرم افزار ۲۶ ساله نخستین زن برنده جایزه نوآوری مهندسی آفریقا لقب گرفت.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، یک دختر مهندس نرم افزار از ساحل عاج برنده جایزه امسال نوآوری مهندسی در آفریقا از آکادمی مهندسی سلطنتی شده است و ازاین رو وی نخستین زنی است که این جایزه را دریافت می کند و همین طور نخستین تیم مستقر در کشور غنا است که برنده این جایزه می شود.
“شارلت انگوئسان”(Charlette N’Guessan) ۲۶ ساله، مدیرعامل و بنیانگذار استارتاپ “BACE API” است که بر شناسایی دیجیتالی هویت افراد از راه فناوری تشخیص چهره و هوش مصنوعی تمرکز دارد، چیزی که می تواند امنیت سایبری را در این قاره متحول کند.
این کارآفرین جوان که در رشته مهندسی برق و نرم افزار تحصیل کرده است، در یک مراسم مجازی برنده جایزه ۲۵ هزار پوندی نوآوری مهندسی آفریقا اعلام گردید.
سیستم ابداعی استارتاپ “شارلت” می تواند یک عکس لحظه ای و زنده یا یک فیلم کوتاه از چهره کاربر را با تصویری از سند هویت وی مانند تصویر کارت شناسایی یا گذرنامه مطابقت دهد. این سیستم می تواند به صورت زنده و مجازی کار کند و توانایی تشخیص تصاویر واقعی از تصاویر مشابه را به خوبی دارد.
این تیم بعد از تحقیقاتی که نشان داد بانکهای کشور غنا با شناسایی هویت و جرایم اینترنتی مشکل جدی دارند، توسعه نرم افزار خودرا در سال ۲۰۱۸ شروع کرد. موسسات مالی غنا هر ساله تقریباً ۴۰۰ میلیون دلار فقط برای شناسایی و تأیید هویت مشتریان خود هزینه می کنند. ازاین رو “شارلت” و تیمش روی حل این معضل تمرکز کردند.
“ربکا انونچونگ”داور جایزه نوآوری مهندسی آفریقا و کارآفرین کامرونی در یک بیانیه رسمی اظهار داشت: ما بسیار افتخار می نماییم که “شارلت انگوئسان” و تیمش این جایزه را کسب کرده اند.
وی افزود: داشتن فناوری هایی مانند فناوری تشخیص چهره برای جوامع آفریقایی ضروریست و ما اطمینان داریم که فناوری نوآورانه آنها مزایای قابل ملاحظه ای برای این قاره خواهد داشت.
این یک موفقیت خارق العاده در فناوری و نوآوری و همین طور برای زنان است و “انگوئسان” خوشحال است که الهام بخش زنان دیگر شده تا در صنعت فناوری گام بردارند. وی به سی ان ان اظهار داشت: من خوشحال می شوم اگر مردم از داستان من که نخستین زنی هستم که برنده جایزه آفریقا برای نوآوری در مهندسی شده ام، الهام بگیرند.
تماشای رشد فناوری در آفریقا و افزایش تعداد زنان در رشد فناوری ها در سطح جهانی الهام بخش است.

منبع: