Rate this post

شرکت اسپییس ایکس در بزرگترین دور سرمایه گذاری این شرکت تاکنون، با استقبال سرمایه گذاران و در حالیکه ارزش این شرکت به ۴۶ میلیارد دلار رسید، ۱.۹ میلیارد دلار سرمایه جدید جذب کرد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از آی ای، مطابق با سندی که رویترز از کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا(SEC) منتشر نموده، شرکت اسپیس ایکس در بزرگترین دور جذب سرمایه موفق به جذب ۱.۹ میلیارد دلار سرمایه شده است.
خبرگزاری بلومبرگ گزارش داده است که ارزش این شرکت بعد از این جذب سرمایه حالا به ۴۶ میلیارد دلار رسیده است.
این در شرایطی است که روز گذشته “ایلان ماسک” بنیان گذار شرکت اپیس ایکس بعنوان چهارمین فرد ثروتمند جهان ارائه شد. گفته می شود ثروت وی تنها در سال ۲۰۲۰ به میزان تعجب آور ۵۷.۲ میلیارد دلار افزایش یافته است.
در گزارشی که از این دوره جذب سرمایه نوشته شده، آمده است که متقاضیان زیادی برای سرمایه گذاری در این شرکت ثبت نام کرده اند، اما اسامی شرکت ها یا اشخاص منتشر نشده است. اما در گزارش بلومبرگ آمده است که شرکت سرمایه گذاری “فیدلیتی”(Fidelity) یکی از متقاضیان بزرگ بوده که البته این مورد هنوز تأیید نشده است.
اسپیس ایکس با عنایت به موفقیت های مکرر خود توانسته در وضعیت بهتری نسبت به همیشه باشد و مخاطبان و سرمایه گذاران زیادی را به سمت خود جلب نماید.
از موفقیت های بزرگ این شرکت می توان به نخستین پرتاب فضانوردان آمریکایی از خاک ایالات متحده بعد از تقریباً یک دهه اشاره نمود که اولین مأموریت پرواز فضایی انسانی توسط یک شرکت خصوصی هم بود. این مأموریت تاریخی با نام “Demo-۲” با موفقیت دو فضانورد آمریکایی ناسا را در اوایل ماه مه به فضا فرستاد و این دو فضانورد بعد از دو ماه اقامت در ایستگاه فضایی بین المللی(ISS) به زمین بازگشتند.
این اتفاق قابل توجهی بود، چونکه به جهانیان نشان داد که اسپیس ایکس توانایی رفت و آمد به فضا را دارد که این شرکت را به عرضه خدمات پروازهای فضایی تجاری برای ارسال گردشگران فضایی، دانشمندان و سایر موارد نزدیک تر می کند.
این شرکت همینطور با پروژه “استارلینک” به پیشرفت های قابل توجهی در عرضه اینترنت ماهواره ای دست یافته و با تصاحب چندین قرارداد چند میلیارد دلاری و چند ساله از دولت ایالات متحده و ناسا بعنوان یکی از پرتاب کنندگان اصلی ماهواره های نظامی آمریکا انتخاب شده است.
با صعود “ایلان ماسک” به رده چهارم در لیست ثروتمندترین افراد جهان، شرکت اسپیس ایکس تقریباً در همه ابعاد ممکن در حال رشد است و حسادت شرکت های رقیب را برانگیخته و محبوبیت زیادی نزد مردم پیدا کرده است.

منبع: