Rate this post

به گزارش عاشق وب دولت ترامپ با هدف مقابله با دسترسی هواهوی به فناوری آمریکایی، محدودیتها ضد این شرکت چینی را تشدید کرد.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، وزارت بازرگانی آمریکا محدودیتهایی که در ماه مه با هدف پیشگیری از دسترسی غول مخابراتی چینی هواوی به تراشه های آمریکایی بدون مجوز ویژه اعلام نموده بود را توسعه داد. این محدودیت شامل تراشه های تولید شرکتهای خارجی با استفاده از نرم افزار یا فناوری آمریکایی هم می شود.

دولت آمریکا ۳۸ زیرمجموعه هواوی در ۲۱ کشور را به فهرست سیاه اقتصادی خود اضافه کرد و شمار زیرمجموعه های این شرکت که از ماه مه سال ۲۰۱۹ هدف گرفته شده اند را به ۱۵۲ زیرمجموعه رساند.

ویلبر راس، وزیر بازرگانی آمریکا به شبکه فاکس بیزنس اظهار داشت: محدودیتها ضد تراشه های طراحی هواوی در ماه مه سبب شد آنها اقداماتی را برای دور زدن این محدودیتها انجام دهند و از راه شرکتهای شخص ثالث اقدام نمایند. مقررات جدید روشن می کند که استفاده از نرم افزار یا فناوری ساخت آمریکا ممنوع بوده و مستلزم دریافت مجوز است.

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در توییتی اعلام نمود دولت آمریکا با تشدید محدودیت دسترسی هواوی به فناوری آمریکایی و به خطر انداختن یکپارچگی شبکه های جهان و اطلاعات خصوصی آمریکایی ها، ضربه مستقیمی به هواوی و حزب کمونیست چین وارد کرد.

شرکت هواوی در اینباره اظهارنظر نکرد.

اکنون که روابط میان آمریکا و چین در تیره ترین وضع خود قرار دارد، واشنگتن دولتهای سراسر جهان را وادار کرده است شرکت هواوی را تحت فشار قرار دهند و مدعی است این شرکت اطلاعات را به دولت چین ارائه می دهد در حالیکه هواوی منکر جاسوسی برای چین شده است.

رییس جمهور آمریکا روز دوشنبه با حضور در فاکس بدون ارائه مدرکی، هواوی را به جاسوسی از آمریکاییها متهم کرد.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام نمود اقدامات جدید که فورا به اجرا گذاشته می شوند برای پیشگیری از دور زدن کنترلهای صادراتی آمریکا از جانب هواوی موثر خواهند بود. اما انجمن صنعت نیمه رسانای آمریکا اعلام نمود محدودیتهای گسترده برای فروش تراشه های تجاری سبب مختل شدن قابل توجه صنعت نیمه رسانای آمریکا می شود.

مقررات جداگانه جدید دیگری شرکتها را ملزم کرده است برای فروش به شرکت هواوی مجوز درخواست کنند.

وزارت بازرگانی آمریکا همینطور تایید نمود مجوز کلی موقتی که موعد آن روز جمعه برای کاربران دستگاههای هواوی منقضی می شود را تمدید نخواهد کرد.

محدودیتهای فعلی آمریکا تأثیر شدیدی روی هواوی و تأمین کنندگانش داشته است. محدودیتهایی که در ماه مه اعلام گردید تا ۱۴ سپتامبر به صورت کامل اجرا نمی شوند.

بر اساس گزارش رویترز، مجله مالی کایشین در هشتم اوت گزارش کرد که هواوی از ماه آینده به علت فشارهای آمریکا روی تأمین کنندگانش، ساخت چیپ ستهای پرچمدار کیرین خویش را متوقف خواهد نمود. بخش “های سیلیکون” هواوی برای طراحی این تراشه ها به نرم افزار شرکتهای آمریکایی نظیر کادنس دیزاین سیستم و سینوپسیس متکی بود.

منبع: