Rate this post

بگفته مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری، درصورت عدم پرداخت بدهی در زمان تعیین شده، اپراتور می تواند بعد از اطلاع رسانی و ارسال اخطار به مشترک با مهلت مشخص یک ساله و با موضوع مشخص برای قطع خط تلفن وی بطور دوطرفه اقدام نماید.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، درصورتی که قبوض تلفن ثابت در زمان مقرر پرداخت نشود، ابتدا خط یک طرفه شده و اگر باز هم این روند ادامه داشته باشد، منجر به مسدود شدن تلفن خواهد شد. زمانی که تلفن ثابت قطع می شود، مشترکان همچنان می توانند مبادرت به پرداخت قبض کرده تا تلفن خودرا وصل کنند.
در این راستا و به نقل از رگولاتوری، پیمان قره داغی اظهار نمود: باتوجه به عدم صدور صورتحساب کاغذی، این کد دستوری بمنظور پیش گیری از قطعی و تخلیه خطوط تلفن ثابت به سبب بدهی به راه افتاده است. همین طور با شماره گیری کد دستوری #۲۰۲۰* مشترکان علاوه بر دریافت صورتحساب کارکرد خط تلفن می توانند برای ثبت یا تغییر شماره تلفن همراهی که پیامک صورتحساب به آن ارسال می شود اقدام نمایند.
وی با اشاره به شکایت های بعضی از مشترکان درباره قطعی خط تلفن ثابتشان اضافه کرد: بر طبق مصوبه ۲۰۷ کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات (شماره ۳)، اپراتورها می توانند درصورت پرداخت نشدن هزینه کارکرد تلفن ثابت متناسب با نوع خط برای قطعی یا تخلیه آن اقدام نمایند.

انواع خطوط تلفن ثابت
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری درباره انواع خطوط تلفن ثابت عنوان کرد: بر طبق مصوبه کمیسیون هم اکنون خطوط تلفن ثابت در سه نوع تلفن بدون سپرده و تضمین پرداخت، دارای سپرده و دارای تضمین پرداخت به مشترکان واگذار شده است.
قره داغی در توضیح انواع خطوط تلفن ثابت عنوان کرد: تلفن بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت، خط تلفنی است که مشترک آن در زمان ثبت نام فقط هزینه اتصال، مالیات و عوارض را پرداخت کرده و مبلغی بعنوان سپرده و تضمین پرداخت به اپراتور نداده است، در حالی که در تلفن دارای مبلغ سپرده، مشترک در زمان ثبت نام علاوه بر هزینه اتصال، مالیات و عوارض، مبلغی را به عنوان سپرده به اپراتور ارائه دهنده سرویس تلفن ثابت، پرداخت کرده است. در تلفن دارای تضمین پرداخت، مشترک علاوه بر هزینه اتصال، مالیات و عوارض، مبلغی را به عنوان تضمین پرداخت به اپراتور پرداخت کرده است.
وی درباره نحوه برخورد اپراتورها با مشترکین بدهکار اشاره کرد: چنانچه مشترک با هر میزان مبلغ کارکرد نسبت به پرداخت دو دوره متوالی صورتحساب مطابق زمان ها و مهلت های تعیین شده (طول دوره حداقل یک ماه) اقدام نکند و یا کارکرد خط تلفن ثابت بدون مبلغ سپرده و تضمین پرداخت به ۸۰ درصد حد نصاب کارکرد پیش بینی شده در مصوبه یعنی ۲۰ هزار تومان برسد، اپراتور باید میزان بدهی را به مشترک اطلاع رسانی کرده و حداقل ۲۴ ساعت زمان را برای پرداخت بدهی تعیین کند.
مدیرکل حفاظت از حقوق مصرف کننده رگولاتوری اظهار نمود: حد نصاب کارکرد برای تلفن دارای سپرده و دارای تضمین پرداخت، ۸۰ درصد مبلغ سپرده و تضمین پرداخت است و اپراتور بعد از اطلاع رسانی به مشترک حداقل ۷۲ ساعت زمان را برای پرداخت بدهی تعیین می کند.
قره داغی با اعلان اینکه در مرحله اول اپراتور بعد از سپری شدن دوره و مهلت پرداخت می تواند خط تلفن مشترک بدهکار را به مدت دو هفته یک طرفه کند، اضافه کرد: در مرحله دوم درصورت عدم پرداخت بدهی در زمان تعیین شده، اپراتور می تواند بعد از اطلاع رسانی و ارسال اخطار به مشترک با مهلت مشخص یک ساله و با موضوع مشخص برای قطع خط تلفن وی بطور کامل (دو طرفه) اقدام نماید.