Rate this post

ارزش سهام شرکت پینترست در معاملات روز جمعه بعد از اینکه از افزایش درآمد خود در ژوییه تحت تاثیر بازگشت تبلیغات کنندگان و کاربران به این سرویس اشتراک گذاری اجتماعی خبر داد، حداکثر ۳۰ درصد افزایش داشت.

به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، این شرکت از رشد حدود ۵۰ درصدی فروش خود در ژوییه در مقایسه با زمان مشابه سال قبل آگاهی داد و در اطلاعیه ای اعلام نمود: ما از عملکرد کسب و کارمان تشویق شدیم. اما به توجه به ادامه بحران شیوع کووید ۱۹ و عوامل دیگر، همچنان ابهامات فراوانی وجود دارد.

پینترست برای کل سه ماهه سوم رشد بیش از ۳۰ درصدی فروش نسبت به زمان مشابه سال قبل را پیش بینی کرده است. ارزش سهام این شرکت که روز پنج شنبه در بازار نیویورک در ۲۵ دلار و ۲۹ سنت بسته شده بود در معاملات قبل از شروع ساعت فعالیت بازار تا مرز ۳۲ دلار و ۸۷ سنت صعود کرد. ارزش سهام این شرکت از شروع سال ۲۰۲۰ تا روز پنج شنبه حدود ۳۵ درصد رشد کرده است.

پینترست به کاربران اجازه می دهد عکسها، لینکهای وب و محتواهای دیگر را در بوردهای دیجیتال با مضامین مختلف پین کنند. این برنامه در بین طرفداران مد، دکوراسیون خانه، آشپزی و سرگرمیهای دیگر طرفدار دارد. در بحبوحه ادامه شیوع کووید ۱۹، پینترست کاربران بیشتری را جذب کرده اما با کاهش هزینه از طرف تبلیغات کنندگان، از نظر مالی لطمه دیده است.

اما این شرکت روز جمعه خبرهای بهتری داشت و اعلام نمود رشد تبلیغات در سه ماهه دوم بر اساس سال به سال تسریع شد. هزینه از طرف تبلیغات کنندگان کوچک و متوسط نیمی از درآمد این شرکت را تشکیل داد. درآمد پینترست در سه ماهه دوم حدود ۲۷۲ میلیون دلار بود که حدود چهار درصد بالاتر از زمان مشابه سال قبل و بالاتر از برآورد وال استریت بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، این شرکت اعلام نمود ماهانه ۴۱۶ میلیون کاربر فعال دارد که ۳۹ درصد بالاتر از زمان مشابه سال قبل و بالاتر از انتظارات مفسرین بوده است. رشد در آمریکا تحت تاثیر کاربرانی که به این سرویس برگشته اند، قوی بوده است با این وجود پینترست انتظار دارد در ماههای آینده رشد ماهانه کاربران فعال کندتر شود.