Rate this post

به گزارش عاشق وب جلسه شورایعالی فضای مجازی با حضور رئیس جمهور برگزار گردید.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در اولین جلسه شورایعالی فضای مجازی در سال جدید و بعد از شیوع ویروس کرونا، با قدردانی از تلاشهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و مرکز ملی فضای مجازی و دیگر دستگاه ها مانند وزارت بهداشت و درمان و آموزش و پرورش برای عرضه خدمات بسیار ارزشمند به مردم و جامعه در روزهای مواجهه کشور با شیوع ویروس کرونا، تصریح کرد: استفاده از فضای مجازی در بخش های مختلف همچون طرح غربالگری و امور آموزشی مدارس و دانشگاه ها کمک بزرگی به اجرای فاصله گذاری اجتماعی و مقابله موثر با کرونا کرده است.
رئیس جمهور اظهار داشت: با الکترونیکی شدن خیلی از خدمات، مانند پرداخت قبوض آب، برق و گاز و بیمه درمانی در وقت وهزینه زندگی مردم بهره وری خوبی انجام شده است.
روحانی اضافه کرد: با عنایت به ادامه شیوع ویروس کرونا، لازم است وزارت آموزش و پرورش و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری اطلاعات با استفاده از تجربیات و دستاورد تدریس دروس در صدا و سیما و فضای مجازی برنامه خویش را برای سال تحصیلی جدید تدوین کنند تا در صورت ضرورت مورد بهره برداری قرار گیرد و اگر مصوبه ای برای اصلاح و ارتقاء شبکه های آموزشی کشور نیاز است مرکز ملی فضای مجازی آنرا بررسی و به شورایعالی عرضه خواهد کرد.

رئیس جمهور با اشاره به اینکه فاصله گذاری اجتماعی باید بعنوان یک اصل مهم مورد توجه همگان قرار گیرد، تصریح کرد: بخش های مختلف و مهمی مانند اقتصاد و خدمات باید حتی الامکان از راه دولت الکترونیک دنبال شود؛ برای توسعه شبکه ها به منظور دسترسی و استفاده همگان، مسئولیت سنگینی بر عهده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات است که باید با همکاری دستگاه های خدماتی سریع تر صورت گیرد.
روحانی اضافه کرد: ایجاد و دسترسی به شبکه ملی اطلاعات امن و ارزان همواره مورد تاکید دولت بوده و باید در این راستا تلاش نماییم.
رئیس جمهور همینطور با تجلیل از خدمات و نقش ارزشمند علی لاریجانی رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در جلسات شورایعالی فضای مجازی، به دکتر محمدباقر قالیباف رئیس مجلس یازدهم که برای نخستین بار در این نشست حضور یافته بود، خوش آمد گفت.
در این نشست معماری، اجزا و لیست خدمات شبکه ملی اطلاعات نهایی شد و به تصویب شورایعالی فضای مجازی رسید.
بر مبنای مصوبه شورایعالی فضای مجازی اجزای شبکه ملی اطلاعات شامل شبکه های هسته، تجمیع و دسترسی، مراکز تبادل ترافیک، شبکه های توزیع محتوا، شبکه های اختصاصی، مراکز داده عمومی، قطب های مراکز داده و مرکز مدیریت و رصد است.

منبع: