Rate this post

همان طور که می دانید کارآفرینی یکی از فعالیت های اقتصادی به شمار می رود که در راستای بهبود کسب و کار، درآمد مردم جامعه و ارتقای سطح کیفیتی زندگی مردم نهادینه شده است.

میثم شکری ساز کلاهبردار یا نابغه اقتصادی؟ | بر اساس مواردی که امروزه در دنیای مجازی قابل مشاهده است، تعدادی از افراد هستند که ثروت بسیاری را به دست آورده اند، برای همه این سوال پیش آمده که آیا می شود یک شبه به چنین ثروتی رسید؟ عده ای بر این باورند که پول و دارایی این اشخاص باد آورده و از طریق دزدی و جیب زدن مال مردم به دست آمده، در صورتی که همیشه این طور نیست و نخواهد بود. دنیای اینترنت همیشه و همه جا به دنبال خراب کردن نام بعضی از افراد مهم و مشهور بوده ولی ممکن است عده ای به دلیل رقابت و سرنگونی اعتبار و اعتمادی که مردم به آن ها دارند، مشغول به انجام این اقدامات شوم شوند.

همچنین برخی نیز اعتقاد دارند که تمام تلاش خود را برای توسعه صنعت، افزایش کسب و کار و بالا بردن سطح کیفیت زندگی مردم انجام دهند. برخی دیگر نیز بر آنند که با دزدی ها و به وجود آوردن مشکل برای مردم، دست به اقداماتی ناشایست زده و سرمایه هنگفتی را بدون سعی و کوشش به دست آورند.

امروزه با توجه به نقش مهم استارت آپ ها و کسب و کار های نوپا و جدید، اموری نظیر کارآفرینی جایگاه ویژه ای را در جوامع به خود اختصاص داده است. درواقع می توان به این مورد اشاره کرد که، توسعه صنعتی، رشد محلی و افزایش اشتغال، همه و همه به توسعه و رشد کارآفرینی وابسته می باشد. همان طور که می دانید کارآفرینی یکی از فعالیت های اقتصادی به شمار می رود که در راستای بهبود کسب و کار، درآمد مردم جامعه و ارتقاء سطح کیفیتی زندگی مردم نهادینه شده است.

این روز ها اسم افراد بسیاری را می شنوید که به عنوان بزرگترین کلاهبرداران ایران دستگیر شده اند و یا تمام مدارکی که از طریق آن مشغول به کسب و کار بوده اند، جعلی و یا تقلبی است. یکی از این اسامی که در دنیای مجازی در مورد کلاه برداری های وی سخن می گویند، دکتر میثم شکری ساز است. برخی معتقدند که وی شخصی است که در لوای نام مقدس کار آفرینی اقدام به انجام امور مجرمانه و خلاف گرایانه کرده که با وعده و وعید ها، عده ای را در دام خود انداخته است. همان طور که می دانید تغییرات فناوری و به دنبال آن ایجاد تحول در دیگر جنبه‌های زندگی، باعث شده تا مردم در جست و جوی اخباری باشند که به آن ها هیجان و انگیزه می دهند، همچنین با توجه به افزایش روز افزون وابستگی متقابل انسان ها با یک دیگر و حتی روابط استحکام یافته بین کشور ها و ملل مختلف، تمایل چشم گیری نسبت به دست آوردن ثروت و حتی رزومه ها، اسناد و مدارک جعلی و ساختگی دارند.

کلاهبرداری یا کارآفرینی؟

همه انسان ها به دنبال تغییر مسیر زندگی، افزایش ثروت و بالا رفتن سطح خوشبختی خود هستند. از این رو در دنیای مجازی و اینترنت، موسسه ها و مراکزی وجود دارند که این مسیر را برای آن ها باز کرده اند. برای مثال مکان هایی با اسم و رسمی معروف، مدارکی را ارائه می دهند که پس از شنیدن نام شان، همه حیرت زده می شوند.
دکتر میثم شکری ساز یکی از افرادی است که امروزه در انواع شبکه های اجتماعی به عنوان کلاهبردار، نامش را می بینید. او کسی است که مدعی کارآفرینی برتر است و تحت این عنوان مدارک و اسنادی جعلی را در اختیار دانش پذیران قرار می دهد. اما آیا این آمار و ارقام صحیح بوده و یا تنها بر اساس گفته های برخی از رقیبان و سود جویان اینترنتی منتشر شده است؟

در این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم و در صورت واقعی بودن اسناد از شخص مربوطه اعاده حیثیت گردانیم. هرچند باید اذعان نمود که عدم قطعیت در این ماجرای کلاهبرداری و اعمال خلاف گرایانه دکتر میثم شکری ساز، توجیه کننده نداشتن دور اندیشی دزدان و غاصبان اعتبار می باشد که بدون توجه به اسناد و مدارک واقعی و همچنین عدم تحقیق و توسعه، شکل گرفته است.

جدای از افرادی که دست به این اقدامات قبیح و ناشایسته می زنند، آن گروهی هستند که بدون تحقیق، بررسی و کند و کاو، سخنان این اشخاص دروغ گو را باور کرده و بدون داشتن منبعی موثق اخبار را پخش می کنند. شاید دروغ گویان و منفعت طلبان اینترنتی به گمان خود در جست و جوی یافتن فرصتی هستند که نسل کارگر را از دست مزدوران نجات دهند و به بهانه این حرکت، باور خود را ساده تر و قابل هضم تر جلوه دهند.

همان طور که تا به امروز دیده اید، کمتر کسی را می توان پیدا کرد که اسم دکتر میثم شکری ساز را نشنیده باشد. وی با تبلیغات انبوه و گسترده خود توانست شهرت و فروش بسیاری را در زمینه آموزش مجازی به انجام رساند. اگر از افرادی که او را می شناسند، بپرسید از بسته های آموزشی مجموعه ها و موسسه وی راضی هستید؟ بدانید که جواب بله را خواهید شنید.

در نتیجه اگر او را به درستی بشناسید، خواهید فهمید که به دلیل خراب کاری های رقبا ست که این مسائل پیش آمده، البته به گفته خود ایشان، انتقاد کردن و پیشنهاد دادن برخی از امور کاری و آموزشی، می تواند روشن گر راه باشد و در صورت صحیح بودن، باعث توسعه و بهبود روند سازمانی شود، اما در غیر این صورت، توجه به منابع نامعتبر خبری قرار داده شده در دنیای مجازی، نشان دهنده کذب بودن محض این واقعه و ادعا بوده است.

کذب بودن ادعای سود جویان اینترنتی

همان طور که در بخش های قبلی به این قبیل مسائل پرداخته شد، بهتر است بدانید که دکتر میثم شکری ساز یکی از برترین کار آفرینان کشور است که همه روزه در تلاش می باشد تا کیفیت زندگی مردم را ارتقاء بخشد و نقش موثری را در بالا بردن سیستم اقتصادی ایفا کند. در این بخش قصد داریم به دروغ بودن ادعای سودجویان اینترنتی بپردازیم. بدین منظور، در روز های اخیر بحث تخلفات آموزشی بسیار داغ است و همه به دنبال این هستند تا آتش به دامن این ماجرا های دروغین بزنند.

دکتر میثم شکری ساز به عنوان شخصی که در حوزه آموزش فعالیت دارد، این گفته ها را کذب اعلام می کند. از این رو، به منظور تجزیه و تحلیل بهتر است، چند نکته مهم مورد بررسی قرار گرفته شود. جالب است بدانید که وقایع ذکر شده بسیار قدیمی و برای سه تا چهار سال پیش بوده که همه تحریم ها را از میان برداشته بودند. در آن زمان، تعداد بی شماری از شرکت ها و سازمان ها سعی کردند با موسسات آموزش عالی خارج از کشور ارتباط بگیرند که در آن زماناین امری قانونی محسوب می شد.

شرکت دکتر میثم شکری ساز نیز با آن مراکز خارجی ارتباط گرفته بود اما تمامی گواهینامه ها و اسناد ارائه شده به دولت، قانونی و تحت نظارت و کنترل دولت مردان به ثبت رسیده بود. مهم ترین نکته ای که باید در نظر گرفته شود، هر فعالیتی که شرکت دکتر میثم شکری ساز انجام می دهد، تماما دارای مجوزات قانونی است و تا به حال هیچ اقدامی را بدون گواهی و مجوز از دستگاه های عالی کشور دریافت نکرده است.

سومین عاملی که بسیار حایز اهمیت است ادعای براعت ایشان می باشد که بر این اساس، تمامی موارد بر پایه قانون بوده و هیچ کدام از اتهامات شامل شخص وی نبوده است. لازم به ذکر است که در حالت کلی سود زنی در صورتی باید رسانه ای شود که در حد حدس و گمان بیان نشده و در چهار چوب قانون اعمال شده باشد.

دکتر میثم شکری ساز کیست؟

دکتر میثم شکری ساز یکی از برترین و برجسته ترین کارآفرینان نمونه کشور می باشد که با تحصیلات دکتری از دانشگاه آزاد اسلامی، کارشناسی ارشد MBA از دانشگاه اشتنبایس از برلین آلمان و دانشگاه صنعتی امیر کبیر تهران و کارشناسی مهندسی صنایع فارغ التحصیل شده است. او یکی از مهم ترین مشاوران در زمینه مدیریتی، ارتباطی، بازاریابی و منابع انسانی می باشد. همچنین وی دارنده مرکز توسعه مجازی پارس است که به شیوه ای نوین توسط وی مدیریت می شود. هدف او ایجاد ارتقاء در سبک و کیفیت زندگی و رونق بخشیدن و توسعه اقتصاد کشور است.

او کسی می باشد که تا به حال موفق شده کتاب های بسیاری را ترجمه کند و نقش موثری را در جامعه علمی کشور داشته باشد. توانایی های دکتر میثم شکری ساز در قالب پروژه های بازرگانی، فروش و بازاریابی، بروز رسانی استاندارد های مدیریت کیفیت در سازمان ها، انجام پروژه های مربوط به حوزه آموزش عالی در کشور، پروژه های مرتبط با مذاکرات و ارتباطات می باشد و همچنین او اقدامات بی شماری را در زمینه مهم مدیریت پروژه به اجرا در آورده است.

کتب ترجمه شده توسط جناب آقای دکتر میثم شکری ساز، شامل عناوین زیر می باشد که به گونه ای روشن کننده راه مردم در آموزش عالی به شمار می رود.

  • کتاب فراتر از استراتژی نوشته اسپکیولند، رابین که نقش مدیران را در پیاده سازی موفقیت آمیز و استراتژیک بیان می کند.
  • کتاب تویی که ذهن برنده ای نوشته کریس روی کرافت ویویس
  • کتاب راز های بازاریابی قدرت مند نوشته پیتر ارس و جورج ترک
  • کتاب آسایش در آرامش نوشته آلن و بارابرا پیس
  • کتاب بازاریابی گوریلی نوشته اندرسون، تونی
  • کتاب استوار نوشته اندرسون، تونی
  • کتاب بازاریابی نوگرا نوشته دکتر میثم شکری ساز
  • کتاب ناگفته های تاریخ تفکرات مدیریت نوشته دکتر میثم شکری ساز
  • کتاب مذاکره با دستان خالی نوشته هیزلداین، سایمون
  • کتاب بازاریابی وکسب وکار اسلامی نوشته دکتر میثم شکری ساز
  • کتاب روابط فرد و سازمان نوشته دکتر میثم شکری ساز که در حال انتشار می باشد.