Rate this post

به گزارش عاشق وب یک پژوهشگر بیماریهای واگیردار در کانادا با اشاره به اینکه واکسن کروناویروس یک ساله یا کمتر ساخته نخواهد شد، اخطار داد که امید کاذب در مورد تولید واکسن می تواند برام مردم مشکل ساز شود.
به گزارش عاشق وب به نقل از گلوبال نیوز، هم حالا کشورهای مختلفی در سرتاسر جهان در تلاشند که برای کروناویروس واکسنی تولید کنند که بتواند شیوع این ویروس کشنده را متوقف نماید.
سازمان بهداشت جهانی هفته گذشته اعلام نمود که امکان دارد ظرف سال جاری یک واکسن برای کروناویروس تولید شود.
ولی یک متخصص ویروس شناس کانادایی به تازگی در یک مصاحبه اظهار نمود که این زمان بندی بعید به نظر می آید.
“بایرام برایدل”(Byram Bridle) ایمنی شناس ویروسی دانشگاه “گوئلف”(Guelph) کانادا اظهار داشت: کانادایی ها و دیگر مردم جهان باید بدانند چنین چارچوب زمانی برای تولید واکسن کروناویروس بسیار غیرمتحمل است. البته وی این بازه زمانی را غیر ممکن نخواند.
برایدل ادامه داد، همه، خواهان امید هستند و دلیلی که من چنین حرفی میزنم این است که امید کاذب می تواند به واقع مشکل ساز باشد. بدیهی است که ساخت واکسن کروناویروس در چنین زمان کوتاهی(در سالجاری میلادی) به آسانی امکانپذیر نیست.
این در حالی است که “جاستین ترودو” نخست وزیر کانادا بارها و بارها به مردم کشور خود اخطار داد که تا زمانی که یک واکسن برای کروناویروس ساخته نشود، زندگی به حالت قبلی خود بازنخواهد گشت.
از زمان اعلام شیوع کروناویروس از چین، بیشتر از ۸ و نیم میلیون نفر در سرتاسر جهان آلوده به کروناویروس شده اند و نزدیک به نیم میلیون نفر هم جان خویش را از دست داده اند.
در کانادا هم موارد تایید شده مبتلا از ۱۰۰ هزار نفر عبور کرد.
آزمایش بالینی واکسن کرونا در کانادا در ماه مه تایید شد. کشورهای دیگر هم آزمایش بالینی این واکسن را انجام داده اند.
“بایرام برایدل” افزود، با عنایت به واکسن های قبلی در مورد بیماری های دیگر، معمولا بازه زمانی ۱۲ تا ۱۸ ماهه اعلام شده برای دسترسی به واکسن بسیار بعید است.
وی تصریح کرد که به صورت میانگین، ۱۰ سال طول می کشد که اغلب واکسن ها توسعه داده شوند.
برایدل ادامه داد، بهترین حالت این است که ما این زمان را به ۴ سال کاهش دهیم. ولی بطور قطع این زمان، یک سال یا کمتر نیست.
این متخصص اظهار داشت: من نمی خواهم برای مردم بدخبر باشم ولی سیاست های دولت ها نباید با انتظار ساخت واکسن در دل مردم امید واهی ایجاد کند و باید بیشتر به این سمت برویم که اگر تا پیش از شکل گیری ایمنی جمعی، واکسنی ساخته نشود، چکار باید انجام دهیم. اقدامات فاصله گیری اجتماعی مطمئنا باید برای یک مدت نسبتا طولانی ادامه پیدا کند.

منبع: