Rate this post

عاشق وب: مریخ چقدر گرم است؟ اماراتی ها با نخستین ماموریت مریخی خود به ما کمک می کنند از پاسخ این سوال باخبر شویم.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از تک تایمز، امارات متحده عربی از این هفته آماده آغاز نخستین ماموریت مریخی خود در تاریخ می شود. نخستین ماموریت فضایی امارات به جستجوی داده های مختلفی از سیاره سرخ و بررسی میزان گرم بودن سیاره سرخ خواهد پرداخت.
دولت امارات متحده عربی می خواهد این ماموریت الهام بخش نسل جوان باشد تا با سفرهای فضایی آشنا گردند و به سمت مهندسی فضایی سوق داده شوند.
همانطور که گفته شد، این نخستین بار است که یک جامعه عربی به فضا سفر می کند. پنج سال پیش، امارات متحده عربی اظهار داشت که پیش از پرتاب هر کس به فضا به زمان نیاز دارد، برای اینکه بودجه این کار در آن زمان محدود بود.
آژانس فضایی اصلی این کشور موسوم به “مرکز فضایی محمد بن راشد” تصاویری از پروژه “Hope” به معنای امید را که گفته می شود یک تغییر دهنده بازی در اکتشافات فضایی است، منتشر می کند.
ماموریت “امید مریخ”(Hope Mars) از ۱۴ ژوئیه آغاز خواهد شد و انتظار می رود تا فوریه سال ۲۰۲۱ به سیاره سرخ برسد. در صورتیکه این ماموریت موفقیت آمیز باشد، رسیدن آن به مریخ با پنجاهمین سالگرد تأسیس امارات متحده عربی مقارن خواهد شد.
“عمران شرف” مدیر پروژه این ماموریت در “مرکز فضایی محمد بن راشد”(MBRSC) اظهار داشت: این ماموریت فقط مربوط به امارات متحده عربی نیست، بلکه مسئله منطقه و مسئله جامعه عربی است. این منطقه دوران سختی را پشت سر می گذارد و ما به اخبار خوب نیاز داریم و ما باید جوانان منطقه را به نگاه به پتانسیل خود سوق دهیم و جوامع خودرا بسازیم و اختلافات را کنار بگذاریم تا با مردم با اعتقادات و پیشینه های مختلف همکاری نماییم.
در هفته جاری، سوخت رسانی به فضاپیمایی که به مریخ سفر می کند شروع می شود و پیش بینی می شود که چند هفته دیگر خودرا آماده پرتاب کند.
گزارش شده است که کاوشگر اماراتی هفت ماه طول می کشد تا به مریخ برسد و در مدار خود قرار بگیرد. لازم به ذکر است که سیاره مریخ ۴۹۳ میلیون کیلومتر با زمین فاصله دارد.
این کاوشگر باید یک سال مریخی یا ۶۸۷ روز زمینی در مدار مریخ بماند.
امارات متحده عربی برای ارسال این کاوشگر به فضا از یک موشک ژاپنی استفاده می نماید. امارات یک سکوی پرتاب برای پشتیبانی از این ماموریت ندارد. بنا بر این از یک موشک خریداری شده از ژاپن استفاده خواهدنمود. ضمن اینکه قیمت این موشک فاش نشده است.
بر خلاف سایر ماموریت های مریخی که توسط دیگر کشورها انجام شده است، این اولین باری است که یک ماموریت مریخی روی چهارچوب کلی آب و هوای این سیاره تمرکز خواهدنمود.
بدین سبب آیا بالاخره می توانیم بدانیم مریخ چقدر داغ است؟

منبع: