Rate this post

به گزارش عاشق وب شرکت ˮایلای لیلیˮ(Eli Lilly) اعلام نمود که آزمایش اولیه بالینی یک درمان بالقوه برای بیماری ˮکووید-۱۹ˮ را آغاز می کند.
به گزارش عاشق وب به نقل از سی ان بی سی، این روشی درمانی نخستین مطالعه روی درمان آنتی بادی مقابل کووید-۱۹ است.
شرکت “ایلای لیلی”(Eli Lilly) یکی از چندین شرکت داروسازی و موسسه تحقیقاتی است که روی تولید واکسن ها، آنتی ویروس ها و سایر روش های درمانی کووید-۱۹ کار می کند.
این شرکت اعلام نمود که مطالعه اولیه پژوهشگران این شرکت به ارزیابی ایمنی و تحمل پذیری بیماران کووید-۱۹ بستری در بیمارستان که تحت این درمان قرار می گیرند، خواهد پرداخت و نتایج این آزمایش اواخر ماه ژوئن اعلام خواهد شد.
این داروی آزمایشی “LY-CoV۵۵۵” نام گرفته و با همکاری شرکت های ” Lilly” و “AbCellera Biologics” توسعه یافته است.
روش درمانی توسعه داده شده توسط این دو شرکت یک آنتی بادی است که مقابل ساختار پروتئینی ویروس ساخته شده و بمنظور جلوگیری از اتصال ویروس به سلول های انسان طراحی شده و بدین سان ویروس را خنثی می کند.
شرکت سازنده این روش درمانی اظهار داشت: درمان آنتی بادی ما بعد از آن که پژوهشگران در خون اولین بیماران آمریکایی بهبود یافته از کووید ۱۹، آنتی بادی را شناسایی نمودند، ساخته شده است.
شرکت لیلی انتظار دارد که در صورت اطمینان از عملکرد ایمن دارو، مرحله بعدی آزمایش روش درمانی خودرا آغاز کند و روش درمانی بالقوه خودرا روی بیماران کووید-۱۹ که بستری نشده اند مورد مطالعه قرار دهد.