Rate this post

به گزارش عاشق وب واکسن ˮکروناویروسˮ چینی ها که روی ۱۰۸ فرد سالم تست شد، نتایج امیدوار کننده ای را نشان داد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از شینهوا، بر مبنای مقاله ای که به صورت آنلاین در مجله پزشکی”medical journal” انتشار یافت، یک واکسن “کرونا ویروس” که توسط چینی ها ساخته شده است، در مرحله آزمایش بالینی روی انسان، نتایج امیدوارکننده ای را نشان داد.
این واکسن ایمن بوده و پاسخ ایمنی بدن در مقابل بیماری “کووید-۱۹” را به همراه داشت.
در مرحله آزمایش بالینی، این واکسن به ۱۰۸ فرد بزرگسال سالم تزریق شد و بعد از ۲۸ روز، نتایج امیدوارکننده ای نشان داد.
نتایج نهایی این واکسن هم طی ۶ ماه آینده ارزیابی خواهد شد.
به نقل از این مجله پزشکی، آزمایشات بالینی بیشتری نیاز است تا پاسخ ایمنی بدن در مقابل ویروس “SARS-COV-۲” به صورت قطعی مشخص شود.
“وی چن”(Wei Chen) از موسسه زیست فناوری پکن، مسئول این پروژه مطالعاتی اظهار داشت: این نتایج نقطه عطف مهمی در راه مهار بیاری کووید-۱۹ است. آزمایش بالینی این واکسن نشان داد که تنها یک دوز از واکسن مذکور که “Ad5-nCoV” نام دارد، در عرض ۱۴ روز، در بدن افراد آزمایش شده آنتی بادی های ویژه ویروس و سلول های T تولید کرد. گرچه این نتایج باید با احتیاط تفسیر شوند.

وی افزود: چالش های توسعه واکسن کووید-۱۹ بسیار جدید و بی سابقه است و تحریک سیستم ایمنی بدن لزوما نشانگر این نیست که واکسن ساخته شده، انسان را در مقابل بیماری “کووید-۱۹” محافظت می کند.
وی چن در نهایت اضافه کرد: این نتیجه امیدوارکننده است ولی هنوز به جهت اینکه واکسن در دسترس همگان قرار گیرد، راهی طولانی در پیش داریم.