Rate this post

عاشق وب: باتوجه به شیوع ˮکروناویروسˮ، یکی از فضانوردان بازنشسته ناسا کلاس های رایگان راجع به علوم فضایی برای کودکان برگزار می نماید.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از اسپیس، در صورتیکه در بیشتر کشورهای جهان به سبب شیوع بیماری کووید-۱۹ طرح فاصله گذاری اجتماعی در حال انجام می باشد، ناسا از این فرصت برای سرگرم کردن افراد مشتاق فضا برنامه های فوق العاده ای عرضه کرده است.
در یکی از این برنامه ها، “للند ملوین”(Leland Melvin) یکی از فضانوردان بازنشسته ناسا مشغول تدریس یک دوره دو بخشی تحت عنوان “تعقیب فضا: علوم و دروس زندگی” است.
این دوره بعنوان قسمتی از برنامه تدریس مجازی برای کودکان است که توسط وب سایت آموزش مجازی “Varsity Tutors” راه اندازی شده تا در این روزهای کرونایی، کودکان از یادگیری محروم نشوند.
نخستین جلسه این کلاس روز گذشته انجام شد و موضوع آن هم “چرا اکتشافات فضایی برای ما که در زمین هستیم، مهم است؟” بود.
جلسه دوم این دوره در تاریخ ۱۹ ماه مه سال جاری برگزار می شود که طی آن راجع به “پروازهای فضایی از دید فضانوردان” صحبت خواهد شد. این کلاس شامل گام های انجام یک ماموریت فضایی و تغییر مسیر مجدد به زندگی روی زمین است.
مدت زمان برگزاری هر جلسه هم ۳۰ دقیقه است.
همین طور ناسا مدتی پیش آگاهی داد که با اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی در سراسر آمریکا، یک پلت فرم آنلاین جدید راه اندازی کرده است که در آن کتاب های الکترونیکی، تورهای مجازی، پادکست و کلاس های STEM (علم، فناوری، مهندسی و ریاضیات) را برای خانواده ها و دانش آموزان و دانشجویان ارائه می دهد.

منبع: