Rate this post

عاشق وب: گفته می شود برنامه گوگل لنز(Google Lens) حالا می تواند متنی را که چه به صورت کامپیوتری نوشته شده و چه به شکل دست خط و اسکن شده است، بخواند تا کاربران به تلفظ صحیح کلمات واقف شوند و این متون را در کامپیوتر کپی کند.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا و به نقل از جی اس ام آرنا، داشتن وقت اضافه و اوقات فراغت در خانه فرصتی عالی برای فراگیری یک زبان جدید است، اما از آنجائیکه کمتر کسی به انجام این کار می پردازد، خوشحالیم که گوگل هست و می توانیم خاصیت های جدیدی را که به برنامه “لنز” اضافه می کند، تجربه نماییم.
حالا این برنامه می تواند به تمرین تلفظ صحیح کلمات کمک نماید و برای این کار، تنها لازم است مقداری متن را با دوربین اسکن کرده و گزینه “Listen” را بزنید. این خاصیت با کلمات تکی و حتی پاراگراف های کامل کار می کند.
بعضی اوقات ما به کلماتی برمی خوریم که آنها را درک نمی نماییم، حتی برای یک انگلیسی زبان هم ممکنست این اتفاق رخ دهد. حالا با خاصیت جدید گوگل لنز می توان یک کلمه یا مفهوم را انتخاب نموده و با یک اشاره آنرا در گوگل جستجو کرد تا نتایج مفیدی از ویکی پدیا و سایر سایت ها حتی همراه با ویدیو پیش چشمان کاربر نمایان شود.
اگر شما از آن دسته افرادی هستید که اهل یادداشت نویسی به صورت دستی هستید، حالا با این خاصیت جدید می توانید به راحتی آن یادداشت ها را به کامپیوتر خود منتقل کنید.
گوگل لنز حالا مدتی است که می تواند دستخط افراد مختلف را تشخیص دهد و بخواند، اما نسخه جدید به شما امکان می دهد آنها را در کامپیوتر خود کپی کنید که در این فرایند، متن از موبایل شما به هر مرورگر کروم که به آن وارد شده اید، منتقل می کند.
این خاصیت های جدید الان در برنامه “گوگل لنز” برای سیستم عامل اندروید در دسترس هستند. ضمن اینکه برای دریافت خاصیت عملکرد “Listen” برای iOS باید کمی صبر کرد، اما دو خاصیت دیگر برای این سیستم عامل الان در دسترس هستند.

منبع: