Rate this post

به گزارش عاشق وب آژانس فضایی اروپا، تصویری منتشر نموده که فضاپیمایˮبپی کلمبوˮ را در بین گروهی از ستارگان نشان داده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، “آژانس فضایی اروپا” (ESA)، تصویری منتشر نموده است که فضاپیمای “بپی کلمبو”(BepiColombo) را از زاویه دید برزیل در حال پرواز در سراسر آسمان نشان داده است. این فضاپیمای در حال حرکت، در چارچوب چهار خط مورب خویش را نشان داده است که از سمت چپ بالای تصویر، به سمت راست پایین آن کشیده شده و زمینه تصویر هم ستارگان را در خود جای داده است.
بپی کلمبو، ماموریتی است که “آژانس فضایی اروپا”(ESA) و “آژانس جستجوهای هوافضای ژاپن”(JAXA) به صورت مشترک جهت بررسی سیاره عطارد شروع کرده اند تا آنرا به صورت جامع مورد مطالعه و پژوهش قرار دهند.
این تصویر که توسط “سرجیو سیلوا”(Sergio Silva)، یکی از شرکت کنندگان این پژوهش ثبت شده، یکی از سه تصویر برنده در رقابتی است که طی آن، دانشمندان مأموریت بپی کلمبو از ستاره شناسان تازه کار دعوت کرده اند تا تصویر رخدادهای فضایی را از زمین ثبت کنند و سپس تصاویر ثبت شده را در اختیار دیگران هم بگذارند.

بیشتر از ۳۰ نفر از سراسر جهان در این رقابت شرکت کردند و موفق شدند با تصاویر خود، هیئت داوران را که گروهی از متخصصان مأموریت بپی کلمبو هستند، تحت تأثیر قرار دهند.