Rate this post

عاشق وب: گزارش های منتشره از طرف فیسبوک نشان میدهد که این شبکه اجتماعی در اوج بحران کرونا و قرنطینه، رشد شایان توجهی را در تعداد کاربران خود تجربه کرده است.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، علاوه بر این که گزارش مالی فیسبوک از اولین فصل سال جاری میلادی تمامی برآوردها و پیش بینی های انتشار یافته از طرف مفسرین را نیز پشت سر گذاشته است، این شبکه اجتماعی محبوب در این بازه زمانی توانسته میزبان خیلی عظیمی از کاربران و شهروندان در کشورهایی که تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا در قرنطینه به سر می بردند، باشد و باری دیگر نظر و توجه آنها را به سمت خود جلب نماید.
بگفته خیلی از کارشناسان فعال در حوزه فناوری، با اعمال سیاست های فاصله گذاری اجتماعی و محدودیت های سختگیرانه برای تردد شهروندان بمنظور قطع زنجیره انتقال و انتشار این ویروس خطرناک، مردم برای ارتباط با دوستان و اعضای خانواده و حتی همکاران خود بیش از پیش به سمت شبکه های اجتماعی و اپلیکیشن های پیام رسان و ویدئو کنفرانس روی آوردند تا علاوه بر انجام کار و کارهای خود به صورت آنلاین، در فضای مجازی برای خود سرگرمی ایجاد کنند.
طبق اعلام فیسبوک، تعداد کاربران این شبکه اجتماعی در بحران کرونا و قرنطینه رکورد جدیدی را ثبت کرده و با رشدی ۱۰ درصدی نسبت به زمان مشابه سال قبل به ۲.۶ میلیارد کاربر در ماه رسیده است.
به عقیده کارشناسان، بحران کرونا توانست به فیسبوک که در سال های اخیر به شدت درگیر رسوایی های اطلاعاتی و بایکوت خیلی از کاربران شده بود، کمک نماید تا بتواند باری دیگر با محبوبیت و استقبال کاربران روبرو شود.
البته در کنار رکوردشکنی های جدید فیسبوک در تعداد کاربران این شبکه اجتماعی، چالش های مختلفی نیز تحت تاثیر شروع گسترده و همه گیری ویروس کرونا برای آن به وجود آمده است که یکی از مهمترین آنها افت شدید تقاضا برای تبلیغات از طرف کسب و کارهای مختلف بر روی این پلتفرم بوده است.
فیسبوک همین طور در گزارش مالی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ میلادی، میزان درآمد خودرا ۱۷.۷ میلیارد دلار اعلام نمود که از پیش بینی های مفسرین برای این بازه زمانی که معادل ۱۷.۴ میلیارد دلار بود، گذر کرده است.

منبع: