Rate this post

عاشق وب: شرکت سامسونگ الکترونیکس با انتشار تازه ترین گزارش مالی خود در سه ماهه نخست سال جاری میلادی از کاهش اندک سود خالص خود تحت تاثیر شیوع گسترده ویروس کرونا آگاهی داد.
به گزارش عاشق وب به نقل از ایسنا، تازه ترین گزارش مالی انتشار یافته از طرف شرکت سامسونگ الکترونیکس نشان میدهد که شیوع گسترده و همه گیری ویروس کرونا در سراسر جهان تاثیر و تبعات منفی بر سودآوری این غول تکنولوژی کره ای داشته است، بگونه ای که سود خالص سامسونگ در سه ماهه منتهی به مارس ۲۰۲۰ میلادی، ۴.۸۸ تریلیون وون معادل ۳.۹۹ میلیارد دلار ثبت و گزارش شده است که نشان میدهد نسبت به زمان مشابه سال قبل میلادی که سود خالص این شرکت ۵.۰۴ تریلیون وون بوده است، افت و کاهش اندکی را امسال میلادی تجربه کرده است.
البته این در حالیست که درآمد سامسونگ با رشدی ۵.۶ درصدی از ۵۲.۳۹ تریلیون وون در سه ماهه نخست سال قبل به ۵۵.۳۳ تریلیون وون در اولین فصل از سال ۲۰۲۰ رسیده است.
آمارها همین طور نشان میدهد که درآمد سامسونگ در این بازه زمانی نسبت به آخرین فصل از سال ۲۰۱۹ شاهد یک کاهش قابل توجه ۷.۶ درصدی بوده است که بگفته این شرکت دلیل آن کاهش تقاضای فصلی ناشی از شیوع گسترده ویروس کرونا در خیلی از بازارهای کشورهای مختلف جهان بوده است.
طبق گزارش وب سایت market watch، سامسونگ که بزرگترین تولیدکننده گوشیهای هوشمند و تراشه حافظه در جهان شمرده می شود، پیش تر نیز برآورد و اعلام نموده بود که تبعات منفی شیوع گسترده ویروس کرونا بر میزان درآمدزایی این شرکت در اولین فصل سال جاری میلادی ناچیز خواهد بود؛ چونکه تمرکز سامسونگ همچون بسیاری دیگر از شرکت های تولیدکننده موبایل تنها بر روی ساخت و عرضه گوشیهای هوشمند نبوده و با تنوع در محصولات و همین طور اختصاص عنوان بهترین و بزرگترین تولید کننده پنل های نمایشگر و تراشه های حافظه توانسته تا حد زیادی مشکلات و بحران های مالی به وجود آمده در بحران کرونا را به پایین ترین حد ممکن برساند.
همین طور سود عملیاتی سامسونگ در این بازه زمانی نسبت به زمان مشابه سال قبل با افتی اندک و جزئی به ۶.۴۵ تریلیون وون رسیده است که نسبت به زمان مشابه سال قبل حدود ۰.۲ تریلیون وون رشد و افزایش یافته است.

منبع: